Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-07-14, 14:23
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av AndersK Visa inlägg
Tydligen finns det en tydlig källa för uppgift om att primärbudgeten var i balans. Därav två frågor:
1. Var kan jag och vi alla läsa ut att primärbudgeten var i balans, dvs. få dess kalla siffror.
2. Primärbudget är ju som alla budgetar en kvalificerad gissning, inget annat. Den egentliga källan är Greklands resultat- och balansräkning per den 31 december 2014, dvs. intäkter och kostnader samt tillgångar och skulder. Det tvärsäkra påståendet måste vara hämtat härifrån. Var - Laero - finns uppgiften som jag och vi alla kan läsa?
Ok, inte budget, ska vara primära statsfinanser (kallas ofta statsbudget i dagligt tal) i balans. Uppgiften gäller sensommar/höst 2014 då det kom uppgifter i nyhetsmedia att vissa månader för första gången sedan krisens början var i balans (före räntor och amorteringar).
Vill påminna om att detta är ett diskussionsforum, inte en vetenskaplig avhandling där källor måste anges.

För övrigt var det mest ett sidospår i mitt inlägg, kommentera gärna kärnan i det jag skrev.

Senast redigerad av laero den 2015-07-14 klockan 14:31.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:34.