![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
...60 Euro kontant ja för att leva på...Vid betalning av faktura överförs ju summan... Har inte läst någonstans att det inte skulle vara möjligt för grekerna att kunna betala sina fakturor... |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, självklart inte? Det är det som är min poäng. Betalar man elektroniskt klarar man sig.
|
|
||||
|
||||
![]()
Bankerna har haft öppet vissa dagar...Har svårt för att tänka mig att alla greker har möjlighet till/vill betala elektroniskt...Någon här som läst/vet någonting kring detta?
|
|
||||
|
||||
![]()
Vissa banker har haft öppet vissa tider för pensionärer som saknar bankkort, de hade inte fått ut sina pensioner annars.
|
|
||||
|
||||
![]()
För övrigt rekommenderar jag ingen att läsa Leif GW Perssons plumpa drapa om Grekland i Expressen idag. Lågvattenmärke till och med för att vara av honom (jag tillhörde inte supporterklubben innan heller).
|
|
||||
|
||||
![]()
Ett förtydligande: min fråga gällde betala fakturor...
|
|
||||
|
||||
![]()
Jodå, jag såg din fråga, men min kommentar gällde det du skrev om att bankerna haft öppet vissa dagar. Det har ju bara handlat om att få ut pensioner ...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Rundgång
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
svt sänder live: http://www.svt.se/nyheter/live/live-...ts-om-grekland
|
|
|||
|
|||
![]()
Intressant liknelse av Leif GW
![]() "Minns ni H.C. Andersens saga om Kejsarens nya kläder?" http://www.expressen.se/kronikorer/l...-daligt-skamt/ |
|
|||
|
|||
![]()
Vann, strøm etc. blir ikke avstengt så lenge bankene er stengte.
Har man kontanter kan man betale på det enkelte kontor, DEI, DEYA etc om man MÅ (for eksempel om man skal reise vekk fra Hellaseiendommen sin i en lengre periode og før bankene åpner igjen.) Det går fint å betale via nettbank/elektronisk også i Hellas (det gjør jeg med strøm, telefon, internett). Om det funker nå, som bankene er stengt, vet jeg ikke, men det spiller jo ingen rolle så lenge leverandørene ikke forventer å få betalt i denne perioden. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jamen, den här krönikan var väl lite VÄL populistisk... Annars brukar jag också gilla GW - för det mesta.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ..."lagom är bäst"...ett välkänt ordspråk i Sverige... Senast redigerad av Maggy den 2015-07-12 klockan 23:31. |
|
|||
|
|||
![]()
Leif GW eller inte. Det är ju ändå så att Grekland måste vända på skutan och få bättre statsfinansier. Då hjälper det inte att stå och lova. Tror inte en sekund att detta dramat skulle hållit på så länge om inte Merkel verkligen ville ha kvar Grekland i samarbetet.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat: