Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-02-17, 16:50
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Jag har generellt sett väldigt lite intresse för politik, både inrikes och större världsliga händelser. Kanske "ska" man ha ett större intresse men jag finner inte att min tillvaro skulle bli annorlunda om jag brydde mig lite mer.

Klart är dock att vad jag har kunnat förstå av den grekiska krisen så ser det ju onekligen inte speciellt bra ut, oavsett vad som kommer att hända. Jag har skummat igenom några artiklar i dagspressen, jag är inte totalt negativ till att ta del av fakta. Jag är intresserad av Grekland som land, inte nödvändigtvis vilken politik de bedriver, har bedrivit historiskt sett eller vad de tänker göra av deras egen situation inom kort.

Den här tråden tenderar att snart handla om pajkastning, vem som gör den bästa tolkningen eller skickar den mest intressanta länken eller vem som skulle anse sig ha mest empati eller inte? Jag ser att någon eller några möjligtvis har mer sunda åsikter än andra, jag tänker inte delta i den av mig förmodade pajkastingen genom att "peka ut" någon, berömma eller fördöma.

Grekland kommer att få det ännu tuffare i framtiden, snart, "sen", i framtiden, för generationer framöver, who knows? Vem som anser sig ha de bästa åsikterna i den här tråden eller i andra trådar, enligt mina teorier nyss beskrivna, är det verkligen det viktigaste att strida om???

Min egen "medicin" är fortfarande, har alltid varit och kommer alltid att vara att resa till Grekland och spendera de pengar man har råd med som privatperson. Det hjälper mer än åsikter åt ena eller andra hållet framför datorn.

/Hasse

Senast redigerad av Hasse den 2015-02-17 klockan 16:57.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:40.