Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Admiralas hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-28, 10:41
ouzakia ouzakia är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009
Standard Sv: ... men maten var ikke god

vi var på en resturang i kokkari,samos nå i sep. og jag bestillte meze "fra havet" såg før mej stekte sardiner,occtabus mm In kommer en stooor tallrik med riven rødkål,vitkål,mussler,reker och krabba på boks och på toppen en høg med tunfisk. Snakka om besviken, det var en salad och jag lemnade alltihop
Gammal 2009-09-28, 11:39
Delfis avatar
Delfi Delfi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Tack for ett jattebra inlagg, Admirala. Det ar just det jag forsoker forklara for besokare nar vi diskuterar restaurangmaten harnere, att det funkar liksom inte likadant har som i Sverige. Man maste som du sager veta var man ska ga och hur man ska bestalla/kombinera ratterna, bl.a.
Du sammanfattade exakt vad jag skulle vilja ha sagt sa himla bra!
/Delfi
Gammal 2009-09-28, 12:22
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Citat:
Ursprungligen postat av ouzakia Visa inlägg
vi var på en resturang i kokkari,samos nå i sep. og jag bestillte meze "fra havet" såg før mej stekte sardiner,occtabus mm In kommer en stooor tallrik med riven rødkål,vitkål,mussler,reker och krabba på boks och på toppen en høg med tunfisk. Snakka om besviken, det var en salad och jag lemnade alltihop
Skjønner godt du ble skuffet! Det pleier absolutt ikke være slik. Men jeg lurer på, gikk du på et sted som jeg har beskrevet overfor, eller på en "typisk turist-taverna"? Er nokså sikker på at ikke grekere hadde satt pris på din boksesalat heller...

Citat:
Ursprungligen postat av Delfi Visa inlägg
Du sammanfattade exakt vad jag skulle vilja ha sagt sa himla bra!
/Delfi
Takk for rosen, Delfi Jeg er veldig opptatt av mat, og synes det er så vidunderlig at det greske kjøkkenet er så flinke med råvarene. Det håper jeg flere turister vil smake og forstå i fremtiden. Dette er mitt bitte lille bidrag til det
Gammal 2009-09-28, 13:48
ouzakia ouzakia är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Det var nok en turist-taverna,tenker jag...man lærer hela tiden men att få med gubben rundt for att leta efter den rette tavernan på ett nytt sted er ikke bara bara
Gammal 2009-09-28, 19:25
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av ouzakia Visa inlägg
In kommer en stooor tallrik med riven rødkål,vitkål,mussler,reker och krabba på boks och på toppen en høg med tunfisk.
Fy så tråkigt, jag förstår att ni blev besvikna! Jag skulle faktiskt aldrig beställa pikilia utom på ett ställe där jag vet att maten är bra. På en genomsnittlig taverna på en turistort riskerar man nämligen, enligt min erfarenhet, få in tre dolmades, två köttbullar, en klick taramosalata och en klick tzatziki - och det är inte prisvärt.

Och eftersom de flesta av oss faktiskt rör oss på turistorter så är det inte så himla lätt! Det är inte alltid rådet "gå dit grekerna äter" funkar. Man får gå efter goda vänners rekommendationer eller lära sig den hårda vägen - som ni gjorde. Ett sådant ställe går man bara inte tillbaka till.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:20.