![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Nu förstår jag inte riktigt hur du tänker, Eva !
Själv skulle jag föredra en taxi, där du kan påverka chaffören att köra lugnare osv. Det finns ju inte barnstolar i bussen heller. Bussarna till Pireus är ofta gamla "led bussar" vilket vi hade i Sverige för ca 10 år sedan, Kör som galningar med dessa bussar , ofta fullpackat med folk, även stående i mittgången, samt massor med bagage. Vill inte tänka på vad som skulle kunna hända vid en kraftig inbromsning med ett litet barn i knät, fullt med folk som inte kan hålla balansen i mittgången och massor med väskor som flyger omkring. Nej......tror jag skulle föredra en taxi ialla fall, även utan barnstol. |
|
||||
|
||||
![]()
Buss räknas som säkrare än färd i personbil utan barnbilstol enligt ledande trafikexperter.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stämmer säkert att bussen är säkrare i de flesta fall. Men vet inte hur många gånger , Eva, du åkat med X96. ? Där kan du glömma att det skulle vara säkrare än med en personbil, allt bagge lastas inne i bussen, resväskor, barnvagnar, handbagage, allt LÖST. Dessutom..hela mittgången fylld med stående personer. Inga säkerhetsbälten överhuvudtaget. // Bertil |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|