![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Normalt sett vill jag påstå att RESTIDEN mellan flygplatsen och Pireus ligger på max ca 90 min oavsett om det är taxi eller buss. Sedan kan det ju vara väntetider att ta hänsyn till. Enklast och smidigast är ju dock tåg eller tunnelbana. När de nu går...
![]() Citat:
Jag har tipsat om det förr: Ta Swebuss från Centralen (Ericson-platsen) till Kastrup! Kostar kanske 3- 400 och stannar precis utanför avgångshallen. Tar ca 4 timmar. Många tåg från Gbg, tex X2000 stannar också på Kastrup. UNDER avgångshallen. Det är rulltrappa upp. Eller åk till Malmö och ta Öresundståget över. Går hela dygnet, tar knappt 20 min och kostar 100 SEK. Finns många kombinationer. Det finns fortfarande billiga biljetter till Athen från Kastrup i mitten, slutet på Sept. Det billigaste direktflyget tor jag hittat ligger på drygt 1600! Då kan jag välja om jag vill vara borta 17, 14 eller 10 dagar... Visst är det lite bök och stök, och tar lite extra tid att ta omvägen över Kastrup, men det finns nästan alltid billiga biljetter att hitta till Athen. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi har sagt det förut -aldrig mer- men när man sitter där och skall boka och det kostar 5 400:- per person från Göteborg och totalt 3 300:- för 2 personer från Stockholm så tar besparingsivern över... // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Tack så mycket för alla svar. Vi kommer nog våga satsa på Aten den här gången. Priset är trots allt en viktig del även om Santorini är väldigt smidigt.
Mannen blev genast sugen på köpenhamnsalternativet. Vi bor lite söder om Göteborg så det skulle ju kunna funka. Det är bara att surfa vidare och längta till nästa sommar. ![]() |
![]() |
|
|