Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-27, 11:02
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Det kan finnas ytterligare en faktor som påverkar en eventuell teknisk mellanlandning...Detta kan då för MD-planen medföra begränsningar i startvikt, och då är det ofta mer ekonomiskt att
göra en teknisk mellanlandning för tankning
än att reducera antalet betalande passagerare.
Arne
Ja, det kan förklara mellanlandningar på hemflygning men inte på vägen ner.

Lars
Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 11:08
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det är väl likadant med den ännu kortare banan på Skiathos som väl är strax under 1.700 meter ? Det går helt enkelt inte att starta med för mycket bränsle, maskinerna kommer inte upp innan banan tar slut. Jag antar att det finns en gräns för när planen måste upp i luften med viss mängd kvar av banan ? Därav behovet av att mellanlanda i Thessaloniki för tankning.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 12:47
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Citat:
"Eller vad tycker ni - om det står "Balkong Havsutsikt" på er biljett, tror ni då att ni ska få en balkong"

Balkong Havsutsikt, tolkar jag som, balkong OCH havsutsikt, som då kan ha havsutsikten från vilket håll som helst.

Står det balkong MED havsutsikt så ska jag ha balkong MED havsutsikt från balkongen, så tolkar jag det..
Svara med citat
Gammal 2008-08-30, 10:39
skrallan skrallan är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av RhodosStad Visa inlägg
Citat:
"Eller vad tycker ni - om det står "Balkong Havsutsikt" på er biljett, tror ni då att ni ska få en balkong"

Balkong Havsutsikt, tolkar jag som, balkong OCH havsutsikt, som då kan ha havsutsikten från vilket håll som helst.

Står det balkong MED havsutsikt så ska jag ha balkong MED havsutsikt från balkongen, så tolkar jag det..
Japp- tack, jo så borde man ju tolka det! På vår biljett stod det bara "Balkong Havsutsikt". Det behöver som sagt inte betyda att vi ska ha havsutsikt från just balkongen. Vi uppfattade tyvärr "balkong havsutsikt" som just havsutsikt från balkongen. Ett komma eller och emellan hade gjort skillnad. Men det var inte havsutsikten som var problemet...

Problemet var att vi helt saknade vad vi kallar balkong. Vi hade enligt oss endast fått en typ uteplats precis utanför entredörren. Från denna entreplats kunde man se havet. Denna entreplats var på markplanet. Jo - entreplatsen hade faktiskt ett räcke åt ett håll och ett par meter nedanför detta räcke var en gräsmatta.

Exempel (ej vårt och som vi bara hittade på nätet), tycker ni detta kan klassas som balkong om det är den enda ingången till huset? http://www.citybyggservice.se/galler...mal%20stil.jpg

Vi såg framför oss en enskild utgång till en balkong där vi kunde sitta och softa och ta en drink och äta mysiga frukostar. Ett ställe bara vi hade tillgång till och där vi kunde hänga ut blöta handdukar, våtdräkter etc utan att behöva oroa sig för att något försvinner bara för att det är offenligt åtkomligt av andra.

Hursomhelst... vi har fått en kompensation (en del pengar tillbaka) från Apollo som var över förväntan och det känns ok.

C&C

Senast redigerad av skrallan den 2008-08-30 klockan 11:35.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:50.