Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-07-14, 00:56
Greekfamilys avatar
Greekfamily Greekfamily är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Vi älskar Grekland och greker men en sak som övergår mitt förstånd är att hur man en vänder häcken så sitter den alltid där bak. Vad man en beslutar och vad man än gör så ska det gnällas och demonstreras till döddagar det är helt otroligt. Jag borde vara van efter som vi har många grekiska vänner och däribland några kända som jag inte vill namnge här. Nu ska det gnällas över det nya sparpaketet som givetvis vart betydligt hårdare och tuffare en det förra vilket dom borde räknat ut. Tzipras ja han får fara som en tätting mellan Bryssel och Aten så man undrar vad han går på för att orka med allt. Han har äntligen insett att man inte kan springa ifrån problemen och börjat agera som tidigare Regeringar vilket retar upp folk. Men alla dessa demonstrationer och gap och skrik med sina OXI skyltar om att dom blir hängda förrådda och dom vill inte ha dessa åtstramnings paket men har dom tänkt så långt att om EU skulle sätta ner foten och säga att nu skiter vi i det här nu kan ni göra på ert eget sätt så får vi se hur det går. Vad händer då med stängda banker som kollapsar och allt annat? Inga löner kan betalas ut inga transporter av varor pga att det inte finns diesel till åkarna inga pengar till pensionärerna och ingen mat till barnen! Ja då kanske det skulle vart bättre med nödlånet och lite stramare tyglar än inget alls.
Nej vad grekerna vill det är att få nödlånet och alla avskrivningar och köra på som dom gjort tidigare. Visst det är tufft det vet jag men det blir inte lättare att hålla låda hela tiden o bara gapa OXI OXI.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:45.