Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-02, 09:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Nytt från Karpathos

Fick mejl med bra och dåliga nyheter från en läsare igår.

Bra nyheter:
Vägarna ända ner till stränderna Apela och Achata nyligen asfalteras. Vägen till Olympos är ej ännu klar, men den är enligt två andra turistpar nu körbar med vanlig bil då de båda gjorde denna tripp.

Dålig nyhet:
Tyvärr verkar din favorittaverna "Under the trees" ha slagit igen. Ingen skylt vid vägen och dött nere vid huset. Synd.

Stort tack till Niclas som tipsade.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-03, 16:46
Stefulainen Stefulainen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 177
Standard Sv: Nytt från Karpathos

VAH???

Asfalterat till Achata & Apela? Äsch, usch...då är ju en del av charmen borta Helt seriöst alltså

Nåja, antar att majoriteten anser att det är bra, men nog var det ändå stil på den gamla Achatavägen. Hur ska jag nu förklara för frun att vi behöver en jeep? :-/ Vad finns det för avsides belägna stränder kvar dit man kan smyga ner längs nån krokig stig?


Beställde precis resan - det bär av 30.7.

Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-03, 16:50
Stefulainen Stefulainen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 177
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Just söder om Kira Panagia verkar det finnas en strand som ser ganska öde ut (kollar satellitbilder), månne det är skyltat dit och vad månne den heter? Eller blir det att försöka printa ut satellitbilden.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-06-04, 11:24
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av Stefulainen Visa inlägg
Just söder om Kira Panagia verkar det finnas en strand som ser ganska öde ut (
Kato Lakkos enligt kartan. Jag har varit inne dar med bat en gang och tror mig minnas att jag sag en bil parkerad dar da - sa det gar tydligen att kora ner. Om jag har ratt for mig.


Att Under the trees har stangt for all framtid stammer, sa vitt jag kunnat utrona. Ev forsoker de starta ett nytt stalle en bit darifran men det verkar valdigt oklart. Jag grater, det ar sa synd att nan med sa fantastisk mat inte kan fortsatta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-06-04, 13:05
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Det var sorgligt och höra,att Under the trees inte skall öppna mer

Ha det så gott där nere

Riitta
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-06-05, 11:49
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Tack Riitta, ja, det ar urtrist. Men det ar svart att vara bast i konkurrensen pa en liten o
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-06-05, 11:55
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Ett par nyheter till forresten:

* Pelagos har i ar livemusik alla dagar utom mandag. Och ny kock som atminstone igar lagade mycket anstandig mat

* Restaurang Archontikon som forut var ett ratt tjusigt stalle och som stangde forra aret har ateruppstatt igen: som kinesrestaurang
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-06-05, 14:11
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Att Under the trees har stangt for all framtid stammer, sa vitt jag kunnat utrona. Ev forsoker de starta ett nytt stalle en bit darifran men det verkar valdigt oklart. Jag grater, det ar sa synd att nan med sa fantastisk mat inte kan fortsatta
Ett nytt ställe är säkert lösningen för det låg ju rätt dåligt och inte särskilt vackert till.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-06-06, 21:41
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Nytt från Karpathos

En nyhet till: charterhotellet Atlantis som en del funderat pa - atminstone utsidan ar renoverad med gul fasad och nytt smide i balkongerna. Insidan vet jag inget om men det ser valdigt frascht ut utifran.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-06-13, 16:49
Ullan Ullan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 11
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Atlantis har fatt lite nytt aven pa insidan. Sitter precis vid deras dator och skriver, sa de har internet har aven tradlost internet. Badrummen ar ocksa renoverade. Man har malat om lite och fixat nya tavlor och lite annat smatt och gatt.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-06-13, 20:02
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Detta låter ju fullständigt lysande, vi skall bo på Atlantis i sept/okt, fungerar det trådlösa även på rummen och tar man betalt för det eller är nätverket öppet?

Däremot fick vi ett brev från Apollo igår som började med ett: Tyvärr...
Tydligen har försäljningen gått så uselt (?) att man tvingats inställa vår flygning den 20/9 och slå ihop oss med flygningen den 22/9 och byta flygbolag till "Nordic Leisure"
Har någon åkt med dem och är de nå´t att ha?
Nåja, ner kommer man ju alltid.

//PO
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-06-13, 20:02
Maeta Maeta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 51
Standard Sv: Nytt från Karpathos

OH så besviken jag blir att "Under the trees" har lagt ner. Åt där många gånger under förra årets semester och årets resa blir till Karpathos och bara Karpathos. Tanken var att bo någon vecka i Finiki och bara njuta av denna restaurang så ofta som möjligt.

Nu får vi omvärdera om det är värt att bo där utan "Under the trees".

Är det någon som har mer info om ev nytt ställe och VARFÖR lägga ner? Där var ju massor med folk jämt. Kan fortfarande känna smaken av deras solvarma tomater...

Maeta
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-06-13, 21:18
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Nytt från Karpathos

PO,skulle inte ni bo hos EliasTrist att dom börjar ändra flygtider Det är ju massa folk som skall dit den tiden

Riitta
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-06-13, 21:44
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
PO,skulle inte ni bo hos EliasTrist att dom börjar ändra flygtider Det är ju massa folk som skall dit den tiden

Riitta
Njaeh, har jag sagt det? Vi bokade tidigt och har väl inte direkt jagat annat boende. Undrar förexten om vi kommer på samma plan som "Kfk-Mikke" har för mig att han åker ner då.
Desutom spar vi ett par semesterdagar så inget ont som inte osv.

//PO
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-06-13, 21:52
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Mikke åker från Göteborg den 20:e om det inte blir några ändringar därifrån också
Riitta
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-06-14, 11:07
SaraL SaraL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 11
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av PO Visa inlägg
Detta låter ju fullständigt lysande, vi skall bo på Atlantis i sept/okt, fungerar det trådlösa även på rummen och tar man betalt för det eller är nätverket öppet?

Däremot fick vi ett brev från Apollo igår som började med ett: Tyvärr...
Tydligen har försäljningen gått så uselt (?) att man tvingats inställa vår flygning den 20/9 och slå ihop oss med flygningen den 22/9 och byta flygbolag till "Nordic Leisure"
Har någon åkt med dem och är de nå´t att ha?
Nåja, ner kommer man ju alltid.

//PO
Jag åkte med Nordic Leisure till och från Karpathos nyss. När vi åkte var det ett litet plan som nog hade ganska många år på nacken. Det var väl en helt ok flygresa i ett helt ok flygplan men de hade inga monitorer vilket jag tycker är trevligt så att man tex kan se flygrutten, höjd osv. Flygvärdinnorna verkade lite oerfarna, tex så var det en flygvärdinna som sprang (???) i gången hela tiden. För en flygrädd som mig så tycker jag att det är extremt oproffsigt och inte speciellt psykologisk gjort.
Men jag kanske är orättvis i min bedömning, resan innan Karpathos var med gudomliga Qatar Airways till Maldiverna och skillnaden mellan dessa flygbolag är milslång. (Inte så konstigt eftersom det ena är chater och det andra reguljärt…).
Men vi kom i alla fall fram till Karpathos och hem igen så på det sättet var Nordic Leisure ett bra flygbolag
Svara med citat
  #17  
Gammal 2007-06-14, 11:12
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av Maeta Visa inlägg
Är det någon som har mer info om ev nytt ställe och VARFÖR lägga ner? Där var ju massor med folk jämt. Kan fortfarande känna smaken av deras solvarma tomater...
Den officiella forklaringen ar att de inte klarade en halsovardsinspektion forra aret. Och visserligen har jag ingen som helst insyn men jag tror att det ar bullshit. Jag tror att stallet blev for populart, nagon anmalde - och da akte han dit. Har svart att tro att hans kok skiljer sig avgorande fran andra restaurangkok.

Det ar hard konkurrens om turisternas pengar pa alla oar och det tar tyvarr inte fram det basta naringsidkarna. Har sett fler exempel pa det den har gangen.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2007-06-14, 19:23
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Vet du om kan kan komma till stranden där vid den stängda "Under the trees"? Det var ju så härliga vågor där
Har du flyttat till Karpathos,eller Tycker du har varit där länge nu

Riitta
Svara med citat
  #19  
Gammal 2007-06-14, 21:10
dexter dexter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 7
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Vet du hur ofta båtar går till Rhodos och vad de kostar? Ska åka till Karpathos om en dryg vecka.
Hälsningar
Dexter

Senast redigerad av dexter den 2007-06-14 klockan 21:17.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2007-06-14, 23:17
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Ett par ggr per vecka pris ca 20€
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT