Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-01-26, 15:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Snön faller från taken

Här i Stockholm har det idag varit livsfarligt att vistas ute. Jag höll på att få en snöisklump i skallen för en timme sedan. Klarade mig med en hårsmån. Titta upp när ni går hem! Läs mer här...
Svara med citat
Gammal 2007-01-26, 16:08
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Snön faller från taken

Jag brukar ägna mig åt att gå längst ut vid gatukanten när det är risk för ras för att inte riskera min knopp. Själviskt ? Nej inte ett dugg.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2007-01-26, 18:57
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Jag brukar ägna mig åt att gå längst ut vid gatukanten när det är risk för ras för att inte riskera min knopp. Själviskt ? Nej inte ett dugg.
Hasse
Ja, ja, i Uppsala fungerar det säkert. Dock, i Stockholms innerstad är risken att bli nermejad av galna bilister avsevärt större än att få en istapp i skallen. Således, håll er borta från trottoarkanterna i Kgl Hufvudstaden.
R
Svara med citat
Gammal 2007-01-27, 01:53
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Jag brukar ägna mig åt att gå längst ut vid gatukanten när det är risk för ras
Hasse
När snön släpper från taket så är det för att taket LUTAR! Dvs massan som rasar nedåt hamnar i en sk omvänd kastparabell och kommer att hamna en bra bit ut på trottoaren. Ungefär där du går Hasse. Dvs, du kommer att få den i huvudet då!

Men när istapparna släpper från rännan så fallar de rakt ner. Ungefär mitt på trottoaren! Det var tyvärr en tragisk olycka med just detta i Sthlm för några år sedan. En ung grabb som fick en istapp i huvudet och avled. Jag har för mig att det blev rättsligt efterspel...

Så var är det säkrast???? Naturligtvis så nära husväggen som möjligt!!!! Kalla mig logisk...

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus Visa inlägg
Dock, i Stockholms innerstad är risken att bli nermejad av galna bilister avsevärt större än att få en istapp i skallen.
Om detta skall jag ej tvista. Galna bilister i detta Gehenna har jag alltför stor erfarenhet av... Jag har genom åren i mitt yrke tvingats att tillbringa alltför stor tid i detta Helvete på Jorden...

Men som bilisterna gör däruppe, dvs lika gärna kör på trottoarerna som gatorna, så borde det rent logiskt innebära att det säkraste stället att gå på, skyddad från både snö, istappar och bilister, vore mitt i gatan...!!!!

Som väl är har vi inte sådana problem här i Svedala med alla 9.000 själar. Strax utanför Malmö. F´låt 8.999 själar. Jag har ingen... Och inget samvete heller. Sam... Slamv... Chlarmv... Schlamv... Vad hette hunden sa du?

Peter
Svara med citat
Gammal 2007-01-27, 11:44
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus Visa inlägg
Ja, ja, i Uppsala fungerar det säkert. Dock, i Stockholms innerstad är risken att bli nermejad av galna bilister avsevärt större än att få en istapp i skallen. Således, håll er borta från trottoarkanterna i Kgl Hufvudstaden.
R

Jag spenderar avsevärt mer tid i hufvudstaden än i Uppsala, Rasmus (as u know)

Men att det är så smala gator i innerstaden att de måste köra på trottoarerna, det visste jag inte

Istappar, bilister......finns det fler faror ??? Shoppare, lunchflanerare, stora hundar ???

Hasse
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:22.