Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-09-21, 19:40
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Åter från Karpathos

Hej hej!

Ikväll är vi återkomna från Karpathos. Vi har haft en toppenvecka med toppenväder. Blåsigt första kvällen, men sedan lugnt, och strålande sol alla dagar förutom lite molnigt igår eftermiddag. Kalimera-närvaron kändes stark - från greken i Kalimera-tröja som höll upp en "Janne och Gittan"-lapp redan på landningsbanan till en skymt av Cia (bärande avslöjande keps!) utanför Tis Erasmias en eftermiddag. När vi satt i fållan och väntade på avgång insåg jag att strömmen av människor som kom från planet bestod till stor del av Kalimeror, och att många dessutom hälsade glatt på avresande resenärer. Dock har jag ju ingen aning om hur någon ser ut, så jag vet inte vem som var vem.

Resebrev kommer. Måste bara smälta lite först.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-09-21, 19:49
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Åter från Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av Ella
Hej hej!
Kalimera-närvaron kändes stark - från greken i Kalimera-tröja som höll upp en "Janne och Gittan"-lapp redan på landningsbanan
Greken i fråga var Elias från Elias rooms och jag vet vilka Janne och Gittan är också

Folk som inte gillar Kalimeraeffekten blir väl livrädda av ditt inlägg men SÅ kalimeratätt som det är just nu brukar det inte vara. Just nu råkar bara halva Kalimera vara där.

Härligt att du hade en toppenvecka!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-09-21, 20:40
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Åter från Karpathos

Kalimeraeffekten är nog inget att oroa sig för på Karpathos. Apollo kör ju fulla plan ner hela säsongen och om planet är lastat med Kalimeror eller inte spelar väl ingen roll - det är väl, om något, en fördel.

Jag visste som sagt att det var Kalimeratätt nu, men eftersom jag egentligen inte känner någon till utseendet och ingen känner mig blir det ju samma sak som vilket charterresemål som helst - det är gott om svenskar, helt enkelt. Fast jämfört med holländarna var vi ändå i minoritet.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT