![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mors, en rookie här.
Jag var på Kreta för fyra år sedan och skall ner igen om några veckor. Jag letade runt på nätet och snubblade in på kalimera.se, och får då läsa att Fix likt fågel Fenix rest sig ur askan...stämmer det? Går det att få tag på Fix igen?? I början av 80-talet var jag i Rethymnon och då drack jag ett antal flaskor. 1983 seglade vi runt i den grekiska övärlden, och överaltt fanns det skyltar om Fix, men svaret alltid detsamma - "Fix? No! Finished". Och jag som hade strött lovord över det ölet. På flygplatsen på väg hem gjorde jag en sista ansträngning och fick svaret - yes, one moment plse. Två minuter senare - "sorry Fix finished!!" ![]() Men nu skall det alltså finnas igen? Skall bli spännande. Återkommer i ämnet. |
|
||||
|
||||
![]()
Det fick en renässans men verkar så gott som försvunnet igen. Jag har inte sett det de senaste åren, tippar att det är rätt svårt att få tag i.
|
|
|||
|
|||
![]()
Booo...
Nå, jag har ju överlevt alla dessa år, så det skall väl gå nu också. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har hittat mängder med Fix de senaste 5-6 åren på ett antal olika öar. Dock ingenting på fastlandet.
Turistprodukt Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag köpte Fix på Spar i Rethymnon för 4 veckor sedan... så visst finns det!
Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Ja visst finns det, jag har hittat det på de ställen jag har varit de senaste fyra åren. Det finns på burk i någon super- eller minimarket, men man måste ofta fråga i många innan man hittar det, och alla som inte har det säger att det inte går att få tag på.
Om du ska till Kato Stalos kan jag beskriva var där jag hittade det, efter att ha frågat i minst 10 butiker! |
|
|||
|
|||
![]()
Jassas.
Vi köpte Fix i Naxos stad förra sommaren,året innan såg vi Fix inlåst i ett kylskåp utanför en siestastängd minimarket på Paxos, så nog finns den, men tyvärr svår att hitta. Bopia |
|
||||
|
||||
![]()
Jodå, Fix har vi köpt i den stora supermarketen vid taxitorget i Pigadia, Ink. Du passerar den varje dag, så slink in och ta en titt nästa gång du är nere! Det finns minsann!
![]() Karin 8 dagar kvar till Karpathos! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() För övrigt är jag Fixerad vid Mythos, öl ska vara BLASKIGT så jag vill inte ha nån jäkla Fix ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du ska inte gräva i kylen, Fixen står därbakom, i hörnan med läsk och chips.
![]() Karin 8 dagar kvar till Karpathos! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kolla om de står kvar nu när du kommer tillbaka, ett år senare. Samma gamla dammiga årgångsöl
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad är Fix för typ av öl? Är det mörkt så lär inte jag lägga ner någon större energi på att leta
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har då aldrig sett några mörka grekiska öl. Fix har jag smakat lite under mina första greklandsresor för mycket länge sen. Jag gillar inte ljust öl men för den som gillar ett inte alltför smakrikt öl är det säkert ok. Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Inte mörkt, det är bara inte lika blaskigt (och gott) som mythos.
Vänta tills experten Hasse loggar in nästa gång, han kan säkert ge dig en uttömmande beskrivning. |
|
||||
|
||||
![]()
Ok, väntar på förhoppningsvis utförligt svar, annars får jag väl vänta en dryg vecka och ge mig ut på jakt.
I tråden vilken öl dricker..... Finns en bild på Fix, den ser betydligt mörkare ut än andra grekiska ölsorter jag druckit. Mörk bild kanske? ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har för mig att flaskan är mörk - fast bilden du tänker på kanske visar ölet i glas?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Det ser mörkare ut på bilden än det är i verkligheten. FIX är ett ljust öl, men inte lika genomskinligt och vattnigt som Mythos
![]() ![]() Tveklöst det bästa ölet i Grekland, och dessutom det äldsta, enligt http://grecja.home.pl/eng/epiwo.htm |
![]() |
|
|