![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Hur är det med er, har ni bokat redan Grekland för 2026? Eller planerar ni fortfarande? Vi hade planer på att boka flyg till Thessaloniki i maj, men nu har alla reseplaner tagit paus på grund av mitt missöde med min brutna arm och därefter operation, men jag är på bättringsvägen så ingen fara.
![]() / Anne
|
|
|
|||
|
|||
|
Lefkas en vecka i maj, 2 v på Kreta i juli och i helgen bokas 2 v i september i Grekland på Lefkas igen
Sen påsk i Berlin |
|
|
|||
|
|||
|
Påsklovet på Kreta är redan flyget bokat, men inte boendet än.
Sen brukar det ju bli höstlovet också... Lena
|
|
|
||||
|
||||
|
Maj/Juni - 2 v Limnos och Samothraki
Slutet Juni - 1 v Karpathos med barn o barnbarn Augusti/September - 2 v Kefalinia och Ithaca. Egentligen en resa för mycket men vad gör väl det. // KR |
|
|
||||
|
||||
|
KR, såg att det inte flygs några charter till Limnos från Landvetter i år.
Synd! Undrar om det var för svagt intresse? Nu är det Arlanda som får den äran. En liten parentes.. / Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
2 maj flyger vi till Rhodos och sen vidare till Tilos där vi stannar i närmare 6 veckor. Gissar att det blir Tilos även i september/oktober …
|
|
|
|||
|
|||
|
Grekiska påsken firas i Mirtos även detta året
![]() / Kenneth |
|
|
|||
|
|||
|
Två veckor bokade på Kreta i Paleochora och Chania sedan blir det som sig bör två veckor i september i Kykladerna där jag vill återse Anafi efter 26 år och givetvis avslutning på Amorgos.
Höstresan är ännu ej bokad bl a beroende på en misslyckad knäprotesoperation som kanske måste åtgärdas
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ber till de grekiska gudarna att allt går bra så att vi kan göra våra 2 resor i år. Önskar dig all lycka med din operation. / Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
Så roligt att många redan har bokade resor.
![]() Och Perlen, tråkigt med din missyckade operation. Hoppas allt kan fixas snarast. Kajja, lycka till med din kommande operation. Vi som har haft protesoperationer eller har andra hälsoproblem får kämpa på lite extra så att vi kan resa till Grekland igen. / Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Åtta nätter på Naxos och Aten nu i februari.
En vecka i Sougia och två i Paleochora i juni och sedan samma tripp i september ![]() Däremellan fyra nätter i Spanien, Nerja. Har mycket att se fram emot. Lena |
|
|
||||
|
||||
|
Reser 6:e april till Santorini för att dagen efter ta båten till Folegandros
Hinner med lite påskfirande här hemma med barn och barnbarn och sedan blir det lagom att fira grekiska påsken på Folegandros vilket är en fantastisk upplevelse Har ingen hemresa inbokad ännu men det lär bli någon gång i mitten på juni Läääängtar 🤗 //maji
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() ![]() ![]() Hoppas du får fina resor! Masse |
|
|
||||
|
||||
|
Rhodos i maj. Ska bli härligt
|
|
|
||||
|
||||
|
Kajja -Vi hade bokat från Landvetter men efter Braatherns konkurs blev det Kastup istället. Skulle till Samothraki förra året men av olika anledningar blev det inte så. Därför sa vi att vi att nu jäklar ska vi bara dit trots från fel flygplats.
Masse - ja hur ska vi ta oss an Juli, ![]() Perlen och Kajja - Hoppas allt blir bra med knä och operation. // KR |
|
|
|||
|
|||
|
Perlen: hoppas det ordnar sig snarast!!!
Kajja: lycka till och god bättring!! Önskar så att vi kunde resa i år men det går nog inte, tyvärr! Hoppas på nästa år! Vi får ägna detta år åt huset och lägga om taket...... Men, vad jag längtar till Karpathos eller nästan vart som helst i GREKLAND 🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷 Catlady 🐈 ![]()
|
![]() |
|
|