![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I vår planerar vi ännu en mini-öluff. Vi kikar på Kos, Leros, Patmos eller Lipsi. Vilken ö skulle du valt? Tyvärr kan vi tidsmässigt inte besöka dem alla.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om jag fick välja skulle det bli Patmos och ev Lipsi. Patmos har jag aldrig varit på, men har läst mycket om. Verkar finnas fina bad och en intressant ö för övrigt. Lipsi spenderade vi några dagar på för 9 år sedan. En liten lugn ö där vi trivdes med promenader, bad och god mat. Flyger ni till Samos ligger ju dom öarna bra till.
Kerstin |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har bara varit några ggr på Kos av de öar du räknar upp. Ön har fantastiska stränder om man reser ut från Kos stad. Bystränderna i Kos stad är minst sagt mediokra. Däremot finns rena rama paradisstränder en bit bort bara.
Staden är ju jättebra i andra avseenden, men jag tror att jag skulle välja en annan ort på ön vid ett ev återbeök. //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hur lång tid har ni?
![]() Har varit på dem alla och de har ju olika charm och det beror på vad man är ute efter. Tror jag hade valt bort Patmos. Lipsi är ju en gullig liten ö som man kan gå runt, men när man väl gjort det vill man ju åka därifrån ganska snart. Leros däremot erbjuder ju så mycket mer utöver det vanliga i form av cool arkitektur men framför allt god mat. Tycker jag. ![]() Kos har dock härliga stränder som kittlar fantasin. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle gärna välja flyg till Samos och därifrån börja med båt till Leros för en tid och sedan avsluta med att njuta av Samos ett tag före hemresa. Tycker det är fina öar båda två.
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Det beror på vart ni flyger. Av de öar du nämner så skulle jag har valt Leros.
|
|
|||
|
|||
![]()
TACK för alla svar så här långt. Vi flyger till Rhodes 2 veckor, men har Samos som slutmål. Har besökt Kalymnos innan och gillade den ön mycket. Lerors, som flera av er är inne på verkar mysigt. Hur många nätter skulle vi behöva på Leros för att hinna se lite av ön?
![]() |
![]() |
|
|