![]() |
|
||||
|
||||
![]()
3 maj -25
Hur svårt kan det vara att packa …bara att bocka av den färdigskrivna listan. Lätt som en plätt, och inte behöver jag tänka på vikten -syftningsfel -🙄 då väskan idag får väga 23 kilo. Väskan gapar stort och sväljer allt som står på listan. Jag funderar: var har jag min regnponchos …tankekedjan bryts då min man kommer ner från övervåningen leende och med famnen full av kläder. - vad tycker du jag ska ta med mig frågar han och håller upp en kortärmad linneskjorta. - Jag som just ställt undan strykbrädan säger jag. - linnekläder ska vara skrynkliga förtydligar han. - Det ska inte se ut som du sovit i den säger jag. En stund senare efter att ha provat kläderna har hans ansiktsfärg samma nyans som den rosa linneskjortan, och han kan konstatera att kläderna krympt i garderoben. Jag säger ingen ting men tänker att även hans leende krympt betydligt. Tjugo timmar senare sitter vi nu på Arlanda och väntar på att få gå ombord på planet som ska ta oss till Rhodos, och på måndag färjan till Tilos. Hör av mig senare … ![]() |
|
|