![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom vi åker flygstol ner till Parga (Preveza) så har vi ingen transfer bokad, och även om vi hoppas få plats i nån av charterbolagens bussar kan vi ju inte lita på det, eller vad tror ni? Hur tar man sig enklast/billigast till Parga från flygplatsen i annat fall? Vanlig taxi verkar väldigt dyrt efter vad jag sett...
|
|
|||
|
|||
![]()
Några kompisar till mig försökte få åka med charterbolagsbuss på samos för något/några år sedan, men de fick de inte, tydligen hade dels inte bolaget tillstånd för det samt så gällde inte försäkringar för det heller
|
|
||||
|
||||
![]()
När vi åkt med flygstol tidigare har transfern funnits med som alternativ vid beställningen, men det gjorde det inte i år...
|
|
||||
|
||||
![]()
Bara ringa och fråga väl...
|
|
|||
|
|||
![]()
Man får inte åka med i bussarna, utan förbokad biljett, hur snällt man än frågar...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Ring charterbolaget innan avresa från Sverige och fråga snällt om ni kan få köpa till transfer...
![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Här finns tidtabell. http://www.ktelprevezas.gr/?module=d..._id=41&lang=en / Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Var kan man hitta mer info om dessa bussar..?
Edit: såg inte de sista inläggen... Senast redigerad av ErOg den 2015-05-25 klockan 19:40. |
|
||||
|
||||
![]()
Om du letar buss så kolla att det avser Preveza Airport och inte staden Preveza.
Flygplatsen heter egentligen Aktion ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det verkar inte framgå exakt varifrån bussarna går, dessutom blir tiden för sista bussen väl knapp för oss...
|
|
||||
|
||||
![]()
Då blir det taxi?
|
|
||||
|
||||
![]()
Det lutar väl åt det hållet, fast det blir dyrt... Hem funkar det nog med reguljärbussarna!
|
|
||||
|
||||
![]()
Efter att ha varit i kontakt med researrangören så har vi fått beskedet att de inte säljer transferbiljetter till flygstolsresenärerna, men att det är OK att köpa biljett på plats i mån av tillgång (plats på transferbussen mao), så det finns tydligen inget formellt hinder!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan från ett varmt Parga meddela att det gick utmärkt att ta transferbussen (Air Tours) från Aktion till Parga! Bara det finns plats tar de emot övriga mot betalning. 20€/vuxen 10/barn.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bra!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vad kostar taxi nuförtiden? Två vuxna blir 40 euro, vilket kanske är nära en taxiresa. Förra året hyrde jag en bil i Parga o då ingick hämtning o lämning på flygplatsen, tror jag betalade runt 200 euro för en vecka. Beställde bilen via mail från Sverige.
|
|
||||
|
||||
![]()
Taxi från Parga till Aktion kostar 85€. Det billigaste alternativet är buss från Parga till Preveza och taxi därifrån till Aktion. Bussen kostar ca 7€/p och taxi ca 15€ från busstationen till Aktion.
|
![]() |
|
|