![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Är det någon som vet om det är någon affär i Stockholm som säljer de röda karafferna som man ofta får vin i på tavernorna? Vi har tre stycken hemma som vi har fått från olika restaurangägare och när vi hade en liten middag i helgen så var det en granne som blev överförtjust i dom. Hon fyller 50 år snart och det skulle vara så kul att kunna handla sådana till henne. (Jag vill ju helst inte ge bort våra...) har också försökt hitta via nätet utan att lyckas. Tar tacksamt emot alla tips!
Hälsningar Åsa |
|
||||
|
||||
![]()
Menar du plåtkannorna?
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, jag visste inte riktigt hur jag skulle uttrycka mig:-)
|
|
||||
|
||||
![]()
Har oxå letet dem i Sverige, men utan framgång. Jag har köpt alla mina i Grekland. Världens bästa, då det är noll spill med en sådan. Vinet håller sig dessutom kallt i dem
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() De är vackra också. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Javisst är dom! Inte för att våra är sådär fina längre, men det är väl en del av charmen
![]() Åsa |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Karafferna på bilden fotade jag i en affär på Naxos. Sprillans nya alltså. ![]() Du får ge bort era och köpa nya nästa resa. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att ni gillar dom. Jag gillar dom i Grekland men här hemma skulle de bara bli kitsch för mig som jag möjligen skulle använda vid en greisk fest.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har både röda och blå. De är superfina som vattentillbringare tycker jag. Även som blomvaser! Vin häller jag dock sällan upp i dem... Men saften håller sig kall!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag köpte min första i Molyvos på Lesvos i maj i år. Faktiskt första gången jag hittade såna som det inte står typ " I love Skopelos" på.
![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hittade en grekisk webbshop, där man kan inhandla dessa för en femtiolapp. 5-7 dagar leverans i Europa.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Hittade dena också men försöker man göra en betalning så kommer detta upp.
Notice There are no payment methods available, so you cannot proceed to checkout. Synd men letar vidare. Rolf |
|
|||
|
|||
![]()
Jag försökte också där men fick samma meddelande. Kul att det är fler än jag som tycker att dom är praktiska att lägga i frysen så att Retsinan håller sig kall länge
![]() Åsa |
![]() |
|
|