Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Djur & Natur

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-28, 10:28
Inga-Karins avatar
Inga-Karin Inga-Karin är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Tomatfrö

Hej!

Vi brukar se till att vi alltid har de grekiska tomaternas frö hemma. Dessa gror alltid med 100% säkerhet. Lägg därtill doften och sen smaken, den ska vi inte ens prata om. Helt autentiska underbara gosaker !

Tyvärr fanns det ingen i Paleros, som sålde tomatfröer, när vi var där i juni 2005. Därför tog jag fröer av egna hemma i växthuset, klickade ut dem på lite hushållspapper, givetvis ofärgat och oblekt. Nu ska det bli spännande att se om dessa kommer att gro inom 3 veckor, som de brukar efter blötläggning och därefter satta i sina torvbriketter. Bär de dessutom frukt, är lyckan total. Nå, vad tror ni ? Får jag min efterlängtade skörd även detta år, eller ???

Hälsningar Inga-Karin, som får hoppa detta år eftersom nya valpar planeras.

Ps. Är inte tomatfröer något som kunde säljas av Kalimera, Janne ? Ds
Svara med citat
Gammal 2006-03-16, 19:46
lena ts lena ts är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Tomatfrö

Hej Inga-Karin! Åker du till Paleros igen , kan du komma över till mig för tomatfrön.Du kan plocka av våra "Palerostomater" Synd att vi inte träffades, för vi var i Paleros i Juni 2005.Vi bor rakt över på andra sidan bukten i Paleros.Hör av dig om du åker i sommar igen! Hälsn.lena ts
Svara med citat
Gammal 2007-05-30, 16:40
Inga-Karins avatar
Inga-Karin Inga-Karin är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tomatfrö

Paleros är absolut en by vi väldigt gärna återkommer till. Där fanns nog det mesta som vi suktar efter, inklussive lite praktisk hundpsykologi när en "Jycke" inte ville släppa upp mig ur vattnet tidiga morgontimma.....hmmm
Tror jag förstår var ni bor, vi rundade hela bukten och hölls i olivlundarna i dina trakter. Dock hade jag önskat mig en cykel, men det är som sagt var tidigare åtgärdat iom den ihopfällbara vi tar med oss till Tilos i juni.

Ha det gott och NJUT hälsar I-K
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:41.