![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Halloj
![]() Jag o min man åker vår första utlandsresa, och det blev till Grekland... Ser såå fram emot det! Läser på om Karpathos och surfar runt på en massa spännande sidor t ex detta forum ![]() Har ni tips på sådant men bara inte får missa när man åker till ön? Vi kommer vara där i 2 v så vi har tid både för sol, bad, mat, dryck och rundturer..... ![]() Vi kommer bo på Diakonis som ligger en bit utanför Karpathos stad. Finns det ställen man absolut INTE ska gå till också? Typ otrevlig personal, dålig mat eller liknande - så vill jag gärna ha tips på detta med.... Maken fyller år (40) och det är en lördag, om jag skulle vilja göra nåt speciellt för honom då - vad ska jag hitta på? Tips på restaurang, utflykt, present m m? Är det annat man ska tänka på? Kontanter eller kreditkort? Uttagsautomater? Växlar ni pengar i Sverige? Pris på mat/dryck? Är en budget på ca 1000 kr/dag okej (boende betalt)? Räcker det till mat, dryck, utflykter, ev buss/taxi, shopping osv? Eftersom vi inte varit utomlands tidigare så har vi inte en susning om vad saker o ting kostar.... Om det inte är tokbilligt att äta ute så har vi tänkt äta frukost i lägenheten och kanske ibland göra egen mat. Många frågor är det, hoppas ni som är vana resenärer vill svara på våra frågor ![]() Tack! |
|
|