Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-08-14, 14:09
Foppiss avatar
Foppis Foppis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Vetlanda
Inlägg: 48
Standard Båt

Detta kan nog tyckas löjligt att oroa sig för men.. Anländer till Rhodos den 26:e augusti alltså en söndag. Jag har bokat via Apollo och de ordnar ju transfern till Tilos. Men hur jag än kollar så kan jag inte hitta någon båt som går varken söndag kväll eller måndag fm. Jag har ju sett att Sea star är ur funktion. Ringde Apollo och fick svaret att ön har en egen båt, jag sa då att det är ur trafik. Hon menade ändå att det går en båt 17.30 på söndagen. Jag får väl helt enkelt lita på det trots att jag inte kan hitta det i någon tabell. Någon här som vet? Längtar nu som en tok, 11 dagar kvar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-08-14, 15:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Båt

Här finns svar på din fråga, inlägg nummer tre.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-08-14, 16:34
Foppiss avatar
Foppis Foppis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Vetlanda
Inlägg: 48
Standard Sv: Båt

Tack! Jo jag har sett det, men hoppas att de går söndagar också och inte bara onsdagar... Men visst är det förmodligen så att charterbolagen satt in turer som matchar transfer får man ju hoppas
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-08-15, 18:51
MortenOSlashs avatar
MortenOSlash MortenOSlash är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 49
Standard Sv: Båt

Både søndagar og onsdagar er typiske pakkereise-dagar, så dei dagane er normalt dei lettaste å få båt på.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-08-15, 19:21
Kamgu1s avatar
Kamgu1 Kamgu1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Borås
Inlägg: 32
Standard Sv: Båt

Fördelen med att boka charterresa är ju att man slipper oroa sig för transfer, det får de fixa När vi åkte för någon vecka sedan var det en båt, Fedon, som åkte med både Ving-och Apollofolk. Det ordnar sig säkert, är ju dyrt för bolagen att få alla att övernatta i Rhodosstad..Ha en fin resa!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-08-15, 19:30
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Båt

Citat:
Ursprungligen postat av Kamgu1 Visa inlägg
Fördelen med att boka charterresa är ju att man slipper oroa sig för transfer, det får de fixa När vi åkte för någon vecka sedan var det en båt, Fedon, som åkte med både Ving-och Apollofolk. Det ordnar sig säkert, är ju dyrt för bolagen att få alla att övernatta i Rhodosstad..Ha en fin resa!
Hej, reste ni dit på en söndag? Vilken tid gick båten över till Tilos?

Mvh Sunny12
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-08-15, 20:15
Kamgu1s avatar
Kamgu1 Kamgu1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Borås
Inlägg: 32
Standard Sv: Båt

Vi reste dit söndagen när båten gått sönder (igen) så vi fick vänta flera timmar i Rhodosstad först, sedan buss ner till en hamn söder om flygplatsen.
Om de redan från början vet att båten inte går som vanligt åker man nog buss direkt till den lilla hamnen på Rhodos. Vi var ju många som åkte tillsammans, Stockholmsflyget kommer ju nästan samtidigt till Rhodos och så även Vingresenärer. (Gungig resa över bara, men det är det ju många som skrivit om...)
Vi var inte framme på Tilos förrän vid 9 på kvällen så det var en lååång dag. Bara att kasta sig in på närmsta restaurang när man installerat sig på lämpligt hotell. Alla blev hämtade på kajen så det gick snabbt och bra när man väl kom fram
Sen gick båten tidigt på morgonen när vi åkte hem så det löpte ju fint. Vackert i soluppgången var det absolut.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-08-15, 20:25
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Båt

Citat:
Ursprungligen postat av Kamgu1 Visa inlägg
Vi reste dit söndagen när båten gått sönder (igen) så vi fick vänta flera timmar i Rhodosstad först, sedan buss ner till en hamn söder om flygplatsen.
Om de redan från början vet att båten inte går som vanligt åker man nog buss direkt till den lilla hamnen på Rhodos. Vi var ju många som åkte tillsammans, Stockholmsflyget kommer ju nästan samtidigt till Rhodos och så även Vingresenärer. (Gungig resa över bara, men det är det ju många som skrivit om...)
Vi var inte framme på Tilos förrän vid 9 på kvällen så det var en lååång dag. Bara att kasta sig in på närmsta restaurang när man installerat sig på lämpligt hotell. Alla blev hämtade på kajen så det gick snabbt och bra när man väl kom fram
Sen gick båten tidigt på morgonen när vi åkte hem så det löpte ju fint. Vackert i soluppgången var det absolut.

Okej det lätt jobbigt med dit-resan! Jag reser från Stockholm och landar på rhodos cirka 12.30 lokal tid, får hoppas de ordnat båt som avgår något tidigare, om inte Seastar går som vanligt igen då?

Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-08-15, 21:54
Foppiss avatar
Foppis Foppis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Vetlanda
Inlägg: 48
Standard Sv: Båt

Tack för svar Om vi får vänta en stund eller några timmar gör inte så mycket, är ju i mitt älskade Grekland! Är trött på de kyliga kvällarna och det opålitliga svenska sommarvädret och kommer bara njuuuuta av att vara där!

/Helen
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT