![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det var inga som helst problem att ta ut pengar eller betala med kort när vi var på Samos - så länge som våra VISA-kort fungerade vill säga. Alla våra kort (mitt och makens privata samt hans företagskort) slutade att fungera efter ett tag
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har opplevd det om jeg har latt bankkortet ligge sammen/intil min mobil telefon.... det blir avmagnetisert..
![]() Det samme har mid datter gjort flere ganger... Så putt ikke mobil og bankkort i samme bukselomme... ( Men når jeg tenker meg om så var det før det ble chip... det gjalt magnetstripen) |
|
||||
|
||||
![]()
Det hände en person före mig i kassakön på Ica häromdagen... hon försökte flera ggr men fick ge upp till slut och ta ett annat kort istället...
/Göran |
|
|||
|
|||
![]()
Jag haft problem ett par gånger på Samos (Pythagorion). Första gången fick jag veta av en restaurangägare (som inte fick betalt den kvällen
![]() Andra gången, något år senare, fick vi vandra runt till flera bankomater innan vi hittade en som låg on-line. En av dem höll till och med inne kortet och bara sa "wait" i en kvart innan den spottade ut det igen. Det var lite svettigt... Men det har alltid löst sig med lite tålamod, vid alla strul-tillfällen - om än dagen efter som sagt. Detta gällde allas Visa och Mastercard i sällskapet. |
|
|||
|
|||
![]()
Dock har jag på elva veckors vistelse (under nio år, senast förra året) på Samos aldrig fått något chip förstört
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi hade väl maximal otur, men nya kort är beställda
![]() |
![]() |
|
|