Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-05-21, 17:12
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Bra boende på Karpathos

Hej!
Vi ska till Karpathos i början av juli och jag har lite svårt att hitta ett bra boende. Smaken är ju som baken, så tips och recensioner är svårt. Vi är en liten familj på 3 (dotter på 8) som vill bo fint, nära stranden, (ev. med pool), typiskt grekiskt, enkelt men rent och med närhet till ett par tavernor och restauranger samt liten mataffär. Kul om det är lite liv på stranden för vår dotter. Som en liten fiskeby helt enkelt. Det ska alltså vara lite stadskänsla, med lite grekiskt liv, men också lugn och ro. Drömadressen hittills har varit på Aperanto i Faros på Sifnos. Precis så vill vi bo.

På Karpathos fastnade jag först för Lefkos, men flera skriver om det som en turistfälla och boendet Nikos studios, som rekommenderas på Kalimera, får hemska recensioner på Tripadvisor. Det kan ju i och för sig var från en taskig konkurrent, men deras egen hemsida är verkligen inte rolig.
Sedan läste jag om Amopi, men hittar inget boende som lockar där.
Jag vore jätte glad och tacksam för tips på boende, men kanske framför allt för tips på ort/ställe, där ni tror att vi skulle trivas. Autentiskt, lagom med liv och rörelse, fin strand och härlig utsikt. Tack!
ps. ska även vara lite på Rhodos, så om någon har tips på ort/by, utöver huvudstaden, tar jag tacksamt emot det också.

Jag kan dela med mig av erfarenheter från Milos, Sifnos, Tinos, Naxos och Santorini.
Hälsningar
Kajsa
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:36.