Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Djur & Natur

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-04-08, 20:01
Ewakis avatar
Ewaki Ewaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 114
Standard Dykning och snorkling

Är det någon som kan ge lite tips om bra snorkling/ dykvatten? Inte Amorgos, Naxos eller Rhodos. Gärna där det finns en bra dykklubb som ordnar utfärder men oxå nåt ställe där det är lättillgängligt för snorkling.
Själv snorklar jag var som helst, finns alltid nåt att titta på, men sonen( han har lovat mig att jag skall få åka med honom i år ) kräver lite mer utmaningar och vill gärna åka ut på bra dykning med bra utrustning ett par gånger under veckan.. Tips?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-04-09, 10:52
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Dykning och snorkling

Jag har ingen egen erfarenhet av dykning men vet att det finns dykföretag på Lesbos. Lesbos är en mycket mångsidig ö med varierad naur och mycket att se. Enkelt at få god grekisk mat på många ställen. Här kan ni bo nära grekiskt vardagsliv och få många upplevelser av skilda slag.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-04-09, 11:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Dykning och snorkling

På min favoritö Folegandros anordnas det kurser både i matlagning, foto och dykning. Om du googlar hittar du säkert bra information på nätet om cykladernas pärla. Det är en liten ö utan charterturism och här har jag ätit den bästa grekiska husmanskosten någonsin. Här är det turism med kvalité i fokus på alla plan.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-04-09, 13:49
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Dykning och snorkling

Kalymnos! Här finns tre auktoriserade dykskolor. Enligt bekanta dykare finns det massor av intressant att se. Om du vill kan jag skicka PM med tel. till dykskolorna.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-08-15, 11:17
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: Dykning och snorkling

Även på Thassos finns åtminstone ett par dykföretag som ordnar utflykter, dykskola mm. I Limenas vet jag säkert och troligen även i Potos och kanske Limenaria. Mycket fin snorkling finns runt hela ön men framför allt på östsidan!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-08-20, 10:17
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Dykning och snorkling

Citat:
Ursprungligen postat av Ewaki Visa inlägg
Är det någon som kan ge lite tips om bra snorkling/ dykvatten? Inte Amorgos, Naxos eller Rhodos. Gärna där det finns en bra dykklubb som ordnar utfärder men oxå nåt ställe där det är lättillgängligt för snorkling.
Själv snorklar jag var som helst, finns alltid nåt att titta på, men sonen( han har lovat mig att jag skall få åka med honom i år ) kräver lite mer utmaningar och vill gärna åka ut på bra dykning med bra utrustning ett par gånger under veckan.. Tips?
Dykfirmor finns på många öar. Jag skulle nog valt Kalymnos, det är något att ett dykarmecka. Som Monica skriver finns det flera dykfirmor på ön. Mest spännande torde dock vara att dyka i calderan på Santorini. Vem vet vad som döljer sig där? Ni kanske hittar Atlantis. Även på Santorini finns det flera dykfirmor.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT