Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-23, 14:42
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Träff med Nikitidiadis!

...som är viceminister för kultur och turism...han befinner sig på Kalymnos och om en stund ska jag och några andra få träffa honom och diskutera turism, och i morgon ska hela vår politiska gruppering träffa honom. Detta blir spännande...jag har tidigare berättat för honom om kalimera, nu har jag färska medlemssiffror också.
Hoppas att jag får tillfälle att förmedla sånt som jag läst mig till här på kalimera, om bekymmer på grund av bristfälliga transporter och strejker, om synen på olika basala problem, men också den kärlek till Grekland som lyser igenom hela tiden.
Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 16:10
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Träff med Nikitidiadis!

Heja Monica Hoppas han lyssnar på er!

Riitta
Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 16:28
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Lykke til , og takk. Vi vet jo at du er en dyktig formidler.
Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 17:39
kirtor kirtor är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Så bra! Viktig å snakke om streik og turisme. Har hørt mange som ikke orker tanken på ferieforberedelser til et land i evig streik. Det er jo veldig trist. Grekland er jo ganske så avhengig av turismen. Dessuten er det et fantastisk land og folk!
Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 19:23
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Det er de (over)privilegerte offentlig ansatte som streiker mens de private er på jobb og har snaut nok hørt om streik! Ingen av de som jobbet på huset vi bygger på Kreta hadde engang hørt om streik i denne uken.
Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 18:13
Monica Ps avatar

Träffarna, två stycken, med viceministern ,var ganska intressanta. Först var det han och ett tjugotal personer som har att göra med turism, det var hotellfolk, resebyråfolk, det var klättrararrangörer och dyklärare, det var folk från kommunstyrelsen och så några andra,däribland jag. Roussos satt med icke som politiker utan som administratör åt Nikitiadis, men han känner till mina kontakter ( med er!) via kalimera och har många gånger frågat mig om den här utmärkta siten. Alla skulle få prata, men som det ofta blir var det mycket att klaga på och klent med visionerna...det var väl bara en person som jag tyckte gjorde värdefulla inlägg, en Vasilis Psarobas som driver en resebyrå eller vad det nu kallas när man gör avtal med Tomas Cook och grabbarna. Han kunde se lite över den egna nivån, tack, Vasilis.
Turismen är den positiva delen i grekisk ekonomi som det ser ut idag. Den har ökat trots alla problem! Mer österuopa, mer Ryssland, mer China...sen vill somliga bo på femstjärniga hotell och spa, andra vill båtluffa och klara sig med enkla bostäder. Spannet är stort och alla ställen klarar förstås inte detta. Kalymnos har inte några stora fina hotell, och lär inte få några heller, vem har råd att investera...Han Nikitiadis hade en del intressanta saker att berätta, få se vad det kan bli av dem.

Idag, sen, fick olika politiska grupperingar prata "enskilt" med ministern. Fatta, det var återigen en massa tjafs och inga visioner över huvud taget. Saker sades som förmodligen alla andra i rummet redan kände till, men som fick mig att tappa hakan.
Men stämningen var ändå märkligt god, lite ironi, lite tokskratt nu och då, inte alls uppgiven trots att det politiska klimatet är som ett hotande åskväder, och har varit så i månader nu.

Jag ska skaffa fram e-mail till ministern, för han lovade att ta till sig alla yttringar som har att göra med turism , kultur, även idrott, och gärna visioner och förslag efter klagomålen.

Han heter alltså Nikitiadis, jag har skrivit fel i rubriken.

Senast redigerad av Monica P den 2011-09-24 klockan 18:18.
Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 06:01
kirtor kirtor är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Takk Monica!
Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 12:13
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Bra Monica. Det gäller att alla gör sitt bästa i detta läge. Synd är ju att alla inte förstår hur man bäst gör i ett sådant läge.
Själva kommer vi nog att köpa flygbiljetter till Grekland nästa sommar. Däremot blir det nog inga förbokade boenden.

Må så gott!
KR
Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 06:32
Monica Ps avatar

För den som vill skriva till Nikitiadis kommer hans adress här: nikitiades@parliament.gr
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:40.