Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-24, 19:42
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Esperia i Rhodos stad

Hej på er.
Är det någon som bott på Hotell Esperia i Rh. stad? Har ju redan bokat och hoppas det blir bra, men undrar ändå lite över vad du/ni tyckte om det. På bilder jag sett så verkar rummen vara pyttis, stämmer det? Eller kan man ha tur och få ett större rum? Nu åker jag ju själv, så då kanske man ska vara glad om man inte hamnar i ett "garderobs-liknande" rum
Jag ska skriva ner till hotellet o fråga om man kan önska vart man vill hamna, finns det något rum med utsikt mot Windy beach tror ni? Älskar solnedgångarna där.
Vattenkokare, finns det på rummet? Om man som jag vill dricka sitt kaffe i porslinskopp/-mugg finns det på rummet eller ska jag ta med mig en ner?
Dumma frågor, jag vet Men jag har inte bott i rum "bara" förrut, de ggr jag vart iväg så har jag ju bott i lägenhet, därav dessa frågor
Tips mottages tacksamt

Irene

Senast redigerad av IRSA den 2011-02-24 klockan 19:43. Anledning: tillägg
Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 00:01
akelen akelen är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007
Standard Sv: Esperia i Rhodos stad

Hej. För många år sen bodde vi på Esperia men kan inte minnas att rummen var speciellt små.Ang. solnedgång tror jag inte man kan se det från hotellet kanske på högsta vån.Tror inte det finns någon utrustning tex vattenkokare o.dyl alls om man bara har rum. Tips gå in på Ving och tjatta så får du svar på dina frågor.Annars är läget bra kanske lite högljud musik på kvällarna.Mvh.akelen.
Svara med citat
Gammal 2011-02-28, 16:48
Ruggero Ruggero är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Hej. Jag håller också på med hotellbokning på Rhodos. Ska bara bo en natt eller två innan vi fortsättet till Tilos eller Symi. Vi kommer att återvända till Rhodos en tid innan vi åker hem. Jag har förstått att det är dyrare att bo i gamla stan och att det i början av juni går att få tag i billiga rum i turistområdena. T.ex. hotel Venus. Nån som vet? Det vore dessutom bra om hotellet låg nära hamnen där båtarna till nämnda öar lägger till. Vilken är bästa att börja med. Tacksam för svar.
Svara med citat
Gammal 2011-02-28, 22:05
IRSAs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av akelen Visa inlägg
Hej. För många år sen bodde vi på Esperia men kan inte minnas att rummen var speciellt små.Ang. solnedgång tror jag inte man kan se det från hotellet kanske på högsta vån.Tror inte det finns någon utrustning tex vattenkokare o.dyl alls om man bara har rum. Tips gå in på Ving och tjatta så får du svar på dina frågor.Annars är läget bra kanske lite högljud musik på kvällarna.Mvh.akelen.
Tack för svaret, gick in o chattade med Ving som du föreslog, och fick svar på mina frågor. Funderar på om man ska skriva till hotellet o fråga om man kan få ett rum mot Io. Dragoumi. Det kanske är lugnare åt det hållet än mot Griva Street?

Irene
Svara med citat
Gammal 2011-02-28, 22:13
IRSAs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ruggero Visa inlägg
Hej. Jag håller också på med hotellbokning på Rhodos. Ska bara bo en natt eller två innan vi fortsättet till Tilos eller Symi. Vi kommer att återvända till Rhodos en tid innan vi åker hem. Jag har förstått att det är dyrare att bo i gamla stan och att det i början av juni går att få tag i billiga rum i turistområdena. T.ex. hotel Venus. Nån som vet? Det vore dessutom bra om hotellet låg nära hamnen där båtarna till nämnda öar lägger till. Vilken är bästa att börja med. Tacksam för svar.
Hej och välkommen hit till Kalimera

För att du ska lättare få svar, så öppna en ny (egen) forumstråd, med en egen fråga, är säker på att du får mer svar då.
Gör så här:
Gå in på Rhodos-forumet, scrolla ner till slutet av sidan, där ser du en knapp som det står "Nytt ämne" på. Klicka på den och skriv din fråga där. Lycka till.

Irene
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:12.