Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-06, 08:46
asasae asasae är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2
Standard Romantisk resa

Kan någon ge tips på en romantisk resa i Grekland för ett kärlekspar? Helst en resa som man inte måste flyga och sedan åka båt till. Ett resemål som passar för en veckas boende. Gillar stränder, gärna åka badbåt till en egen strand, det typiskt grekiska och ett fint hotell utan all inclusive och gigantiskt poolområde!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-01-06, 09:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Romantisk resa

Gigantiska poolområden är sällsynta i Grekland så då har ni kommit till rätt land. Jag skulle föreslå Folegandros men då ni inte vill åka båt är det alternativet inte möjligt. Ni får antingen ta charter direkt till en ö eller flyg till Aten och sedan inrikesflyget till öar med flygplats. Om ni läser på om Samos, Karpathos, Paros, Syros, Mykonos, Lesbos eller Naxos kanske ni hittar det som ni gillar. Finns även några alternativ till. På kalimera finns en lista med öar som har flygplats. För en romantisk semester kan jag tänka mig att en liten ort med fina boenden och mysiga matställen är trevligare än en större plats.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-01-06, 11:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Romantisk resa

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
På kalimera finns en lista med öar som har flygplats.
Den finns här.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-01-07, 12:30
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Romantisk resa

Citat:
Ursprungligen postat av asasae Visa inlägg
Kan någon ge tips på en romantisk resa i Grekland för ett kärlekspar? Helst en resa som man inte måste flyga och sedan åka båt till. Ett resemål som passar för en veckas boende. Gillar stränder, gärna åka badbåt till en egen strand, det typiskt grekiska och ett fint hotell utan all inclusive och gigantiskt poolområde!
Jag kan inte tänka mig en mer romantisk plats än Oia på Santorini och välja ett boende utmed Calderan. Jag har inget konkret tips på boende men googla på greek hotel oia.
På Santorini är stränderna av svart lavasand. Det finns bra bussförbindelser mellan orterna på Santorini, om ni vill upptäcka ön.

Yanna
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-07, 12:58
Hella(s) Hella(s) är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 36
Standard Sv: Romantisk resa

Jag gillar Parga, men det var länge sedan jag var där så jag vet inte om det är lika mysigt som förut. Det kan säkert någon annan svara på. Jag tyckte i alla fall att det var lagom turistigt där, man kan åka badbåt till olika stränder och stan är mysig att gå runt i på kvällarna.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-01-07, 13:47
katerina katerina är inte uppkopplad
Ej medlem längre
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 65
Standard Sv: Romantisk resa

Jag måste hålla med Yanna och förslå Santorini. Det måste vara den vackraste ön i Grekland även om inte badstränderna är de bästa. Utsikten man har från Oia eller Fira är utan dess like .
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-01-07, 18:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Romantisk resa

Citat:
Ursprungligen postat av Hella(s) Visa inlägg
Jag gillar Parga, men det var länge sedan jag var där så jag vet inte om det är lika mysigt som förut. Det kan säkert någon annan svara på. Jag tyckte i alla fall att det var lagom turistigt där, man kan åka badbåt till olika stränder och stan är mysig att gå runt i på kvällarna.
Parga är väldigt mycket mer turistiskt nu. Jag var där 1998, 2000, samt 2009 och det var STOR skillnad nu även om det väl ändå är mysigt.

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-01-08, 16:40
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Romantisk resa

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Parga är väldigt mycket mer turistiskt nu. Jag var där 1998, 2000, samt 2009 och det var STOR skillnad nu även om det väl ändå är mysigt.

Lissi
Nej Lissi!
Det var 2010 du var till Parga och inte 2009
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-01-08, 23:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Romantisk resa

Aj aj, närminnet är det första som sviker, men visst var det juni 2010!

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT