![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() vi behöver inget natt liv men gärna mysiga tavernor och cafer. badar helst inte på milslånga stränder. gärna små stränder eller vikar. gillar livet i skopelos och skiatos så något i den stilen letar vi efter gärna en liten hamn att gå och strosa i på kvällarna. tar imot alla förslag även om inte allt stämmer inn. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej,
Några förslag: Paleochora Chora Sfakion Agia Galini Rethymnon Georgioupoli De två sista ligger i ena änden av långa stränder. Nattlivet är svårare att undvika. Lycka till Göran |
|
|||
|
|||
![]()
Vi är på väg till Kreta...åker nu på lördag
![]() Första gången vi besöker sydkusten men vad jag hört stämmer det bra in på vad ni också söker.Annas har en hemsida www.annaview.com Trevlig resa hälsar Helen |
|
||||
|
||||
![]()
Ska ni åka charter eller på egen hand?
|
|
|||
|
|||
![]()
Denna gången blir det charter. vi har nu tittat på georioupolis som låter ok
som jag läst om i forumet. någon som vet något om Almyrida och kalives.tittat lite på Agii Apostoli/Kato Stalos som apollo har i sin katalog någon som vet något om desse byar. |
|
|||
|
|||
![]()
Halloj.
Vi var på Kreta i maj. Åkte då lite överallt. Bl a bodde vi några nätter på Almyrida Beach hotel. Där fanns många barnfamiljer och många pensionärer. Hotellet består av flera olika byggnader och var på tok för stort för att falla oss i smaken. Vi bodde även en natt i Paleochora, på sydkusten. Mindre och behagligare. Flest nätter blev det i Plakias. Där trivdes vi kanonbra, bodde i en studio. Har precis bokat en resa nu i september, så vi funderar på vart vi ska bo denna gång. Har kollat lite på Agii Apostoli, men ej bestämt nått. Förra resan både började vi och avslutade på La Casa de L' amore i Chania. Jättemysigt att bo i Gamla stan. Lycka till! Lena |
|
|||
|
|||
![]()
blir inte lätt att övertyga er då ni får så många tips, men skall försöka.
åk till mirtos (20 km väster ierapetra). där skall ni bo på hotel kastro som har jättefina studios och en lika fin poolanläggning. mirtos är en lite fiskeby utanför det stora stråken, men med en genuin grekkänsla. finns gott om restauranger o caféer. det enda som saknas är en bankomat. i övrigt kommer ni att bo tillsammans med de bofasta som är hur gästvänliga som helst. stränder finns både i byn och på gångavstånd. kan verkligen rekommenderas! |
|
||||
|
||||
![]()
När jag läser vad ni önskar se och uppleva, och att ni åker charter, så tycker jag att det låter som Paleochora.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla tips nu blir de kalives eller georgiopolis ???? tar tacksammt emot all information jag kan få så vi kan bedtämma oss snart???
|
![]() |
|
|