Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-03-11, 16:19
Agapi Agapi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 456
Standard Lösbröst och lösstjärt!

Vad roligt det är med karneval!
I tisdags på kvinnodagen klädde jag och 3 tjejkompisar ut oss.
Vi hade satt på oss lösstjärtar och lösbröst och peruker + en mask för ansikter så ingen skulle känna igen oss.

Vi skulle gå till en pub där bara kvinnor skulle vara. På vägen dit gick vi in på alla kafeer och slängde chartopolemo(ja, vad kan man kalla det, små pappersbitar, färgat) och serpentiner och tutade med tutor.
Alla människor tyckte det var jättekul, helst männen!!!!!

Vi tyckte också det var roligt och gungade xtra mycket med rumpan.

Uppe på "kvinnopuben" var det jättemkt folk. Säkert 200 st. Proppfullt. Ingen plats att sitta men det gjorde inget för vi dansade hela kvällen ända fram till halv tre på natten.

Nästa dag hade jag så ont i fötterna. Skulle nog inte ha haft mina högklackade stövlar på mig utan gympadojor.

På lördag ska mina barn och jag klä ut oss + man om han inte jobbar, förstås.

Jätteskoj! Älskar att hitta på olika utstyrslar.

Kram
Agapi som är på jättebra humör idag!!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-03-13, 19:40
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Lösbröst och lösstjärt!

Låter livat!
Mer karnevaler åt folket!!
Mvh,
Mikke
(KfK)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-03-29, 23:25
Lemonia Lemonia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 16
Standard Sv: Lösbröst och lösstjärt!

Citat:
Ursprungligen postat av Agapi
Vad roligt det är med karneval!
I tisdags på kvinnodagen klädde jag och 3 tjejkompisar ut oss.
Vi hade satt på oss lösstjärtar och lösbröst och peruker + en mask för ansikter så ingen skulle känna igen oss.

Vi skulle gå till en pub där bara kvinnor skulle vara. På vägen dit gick vi in på alla kafeer och slängde chartopolemo(ja, vad kan man kalla det, små pappersbitar, färgat) och serpentiner och tutade med tutor.
Alla människor tyckte det var jättekul, helst männen!!!!!

Vi tyckte också det var roligt och gungade xtra mycket med rumpan.

Uppe på "kvinnopuben" var det jättemkt folk. Säkert 200 st. Proppfullt. Ingen plats att sitta men det gjorde inget för vi dansade hela kvällen ända fram till halv tre på natten.

Nästa dag hade jag så ont i fötterna. Skulle nog inte ha haft mina högklackade stövlar på mig utan gympadojor.

På lördag ska mina barn och jag klä ut oss + man om han inte jobbar, förstås.

Jätteskoj! Älskar att hitta på olika utstyrslar.

Kram
Agapi som är på jättebra humör idag!!
Hej Agapi! Intressant hur du firade kvinnodagen ...lösrumpa o tuttar....undrar vad feministerna i sverige skulle tycka om det där de står i sina talarstolar o predikar om att samhället är för sexistiskt och att kvinnan måste sluta bli dömd efter sin kropp.... Hejs svejs rumpfejs/Lemonia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-03-30, 09:17
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Lösbröst och lösstjärt!

Citat:
Ursprungligen postat av Lemonia
Hej Agapi! Intressant hur du firade kvinnodagen ...lösrumpa o tuttar....undrar vad feministerna i sverige skulle tycka om det där de står i sina talarstolar o predikar om att samhället är för sexistiskt och att kvinnan måste sluta bli dömd efter sin kropp.... Hejs svejs rumpfejs/Lemonia
... och feministerna i Grekland. Jag tror ingen har något emot en trevlig kväll och feministerna i Grekland kämpar säkert också för bättre kvinnolöner, jämlikhet i hemmet och på arbetsmarknaden, bättre föräldraförsäkring och ökat skydd för misshandlade och utsatta kvinnor. Kanske har självsvälten hos unga kvinnor och numera även män inte blivit lika tydlig i Grekland som i Sverige eller så uppmärksammas problemet inte på samma sätt som här men ibland känns det som det behövs lite fler talarstolar.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-03-30, 11:42
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Lösbröst och lösstjärt!

Amen!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-03-30, 12:22
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Lösbröst och lösstjärt!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
... och feministerna i Grekland. Jag tror ingen har något emot en trevlig kväll och feministerna i Grekland kämpar säkert också för bättre kvinnolöner, jämlikhet i hemmet och på arbetsmarknaden, bättre föräldraförsäkring och ökat skydd för misshandlade och utsatta kvinnor. Kanske har självsvälten hos unga kvinnor och numera även män inte blivit lika tydlig i Grekland som i Sverige eller så uppmärksammas problemet inte på samma sätt som här men ibland känns det som det behövs lite fler talarstolar.

Eva
Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Amen!
Sällar mig till skaran av medhållare!
Att det skulle finnas nån motsättning mellan rolig karenvalutstyrsel och feminism känns som en väldigt främmande tanke.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-03-30, 21:04
Agapi Agapi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 456
Standard Sv: Lösbröst och lösstjärt!

Hur som helst hade vi HIMLA ROLIGT!!!!


Ni skulle ha varit med!! Kom gärna ner nästa år!!

MVH
Agapi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-03-30, 23:07
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Lösbröst och lösstjärt!

Hihi, det låter himla kul tycker jag. Kommer nog om ni lovar att göra samma sak igen
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-03-31, 00:53
Lemonia Lemonia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 16
Standard Sv: Lösbröst och lösstjärt!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Sällar mig till skaran av medhållare!
Att det skulle finnas nån motsättning mellan rolig karenvalutstyrsel och feminism känns som en väldigt främmande tanke.

SJälvklart är det inte fel att ha lite roligt och driva lite när man klär ut sig...det var inte så jag menade... Femnister är ju också människor, jag är nämligen en av dem och skulle absolut inte säga nej till en fest med lösrumpa i paramythia Försökte bara vara lite ironiskt rolig men missuppfattades tydligen av alla här...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-03-31, 14:29
Agapi Agapi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 456
Standard Sv: Lösbröst och lösstjärt!

Citat:
Ursprungligen postat av Lemonia
SJälvklart är det inte fel att ha lite roligt och driva lite när man klär ut sig...det var inte så jag menade... Femnister är ju också människor, jag är nämligen en av dem och skulle absolut inte säga nej till en fest med lösrumpa i paramythia Försökte bara vara lite ironiskt rolig men missuppfattades tydligen av alla här...
Nej då!
Dont worry, be happy!!!

Jag förstod dig!

mvh
Agapi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT