Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Kalimeras hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-28, 18:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Dag 36. Syros. Ios. Avanti.

Detta blogginlägg har flyttats till sidan om Ios på Kalimera.

Ni kan läsa inlägget här...

Senast redigerad av Kalimera den 2014-02-19 klockan 16:14. Anledning: Länkat inlägget till Kalimeras sida om Ios
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-06-28, 19:02
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 885
Standard Sv: Dag 36. Syros. Ios. Avanti.

Fint att ni kommit lyckligt fram till Ios. Ser med spänning emot fortsättninngen.
/Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-06-28, 19:27
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Dag 36. Syros. Ios. Avanti.

Och så träffade ni min kompis Skopan

Riitta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-06-28, 19:38
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 462
Standard Sv: Dag 36. Syros. Ios. Avanti.

I starten af maj var jeg på Ios, og der stod ca. 15 personer, der tilbød værelser. Da det var første gang, jeg var på Ios, ved jeg ikke, om de stod, hvor de plejer, men de stod på torvet til venstre hen mod bussen.

Ios blev af uforklarlig grund aldrig rigtigt ”min” ø. Det er ganske få øer, hvor jeg kan sige, at der kommer jeg nok aldrig tilbage til, men jeg tror, at Ios muligvis er en af de øer. Jeg spekulerer på, hvad jeg gjorde galt, og hvad der gjorde, at jeg ikke faldt til? Nu 3 uger senere har jeg stadig ikke kunnet finde grunden! Det var med 100% sikkerhed ikke udsigten fra mit værelse :




Fortsat rigtig god ferie
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-06-28, 20:46
cribbelini cribbelini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Västerås
Inlägg: 42
Standard Sv: Dag 36. Syros. Ios. Avanti.

Dimitris? Seven Eleven? Uppe i backen mitt emot byn? Minnena sköljer över mig! Finns även Janos kvar nere på Far Out??
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-06-29, 09:40
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: Dag 36. Syros. Ios. Avanti.

Ja, på Avanti trivdes jag så bra så det är en av få boenden som jag återvänt till. Nära till allt men andå lugnt och skönt och njuta av solnedgången och en liten glimt av båtarna som kommer från Santo.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-06-29, 16:01
dromprinsen dromprinsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: råå
Inlägg: 171
Standard Sv: Dag 36. Syros. Ios. Avanti.

Hej Janne,
tycker inte ni att det är mindre turister än vanligt i Grekland?
Vi spenderade 3 veckor på Kreta 29/5-19/6 med bil och var vi än
kom så var det mindre antal turister än tidigare år. Har de kanske skrämt bort oss med sina vilda strejker mm? vad är din/er uppfattning?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-06-29, 17:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Dag 36. Syros. Ios. Avanti.

Citat:
Ursprungligen postat av cribbelini Visa inlägg
Finns även Janos kvar nere på Far Out??
Vet ej, har inte varit runt så mycket ännu. Träffade en del gamla vänner igår, bland annat Yiannis från Satisfaction. Han har sålt sitt ställe och börjar jobba hos Frankie på torget.

Du kan lugnt åka hit med familjen, här är hur lugnt som helst. Nu vet jag inte när ni ska åka, det lär bli mer folk senare i juli, och i augusti. Här finns en hel del barnfamiljer. Än så länge har vi inte sett av något party alls. Det kan bero på att vi gick hem innan elva igår kväll. Men alla här säger att ön har förändrats, och att allt fler barnfamiljer åker hit.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-06-29, 17:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Dag 36. Syros. Ios. Avanti.

Citat:
Ursprungligen postat av dromprinsen Visa inlägg
Hej Janne,tycker inte ni att det är mindre turister än vanligt i Grekland?
Jo, vi upplever detsamma. Väldigt få turister. Har inte mött många svenskar, däremot är det norrmän överallt.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-06-29, 22:32
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Dag 36. Syros. Ios. Avanti.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jo, vi upplever detsamma. Väldigt få turister. Har inte mött många svenskar, däremot är det norrmän överallt.
På nyheterna i kväll då de pratade om generlastrejken påstod de faktiskt att det är mera svenskar som har bokat Grekland i år än förra året.
Jag pratade lite med en som hade en butik i Parikia då vi var där för ett par veckor sedan, han sa att det som märks mest är att det är mycket färre Greker som är ute, dessutom har de få Greker som kommer inga pengar att handla för. Han lät väldigt pessimistisk då han pratade om detäven om han inte visade något innan jag började fråga.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-06-29, 23:01
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Dag 36. Syros. Ios. Avanti.

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Jag pratade lite med en som hade en butik i Parikia då vi var där för ett par veckor sedan, han sa att det som märks mest är att det är mycket färre Greker som är ute, dessutom har de få Greker som kommer inga pengar att handla för. Han lät väldigt pessimistisk då han pratade om detäven om han inte visade något innan jag började fråga.
Den uppfattningen fick jag med på Samos. De näringsidkare jag talade med sa att det var färre turister i år, men den stora oron är för augusti. När grekerna kommer, eller inte kommer? Just till Samos, så trodde flera att många greker skippar bilen, för att ev spara lite pengar, men det har jag svårt att tro. Kommer de så har de bil med sig.

/Netwolf
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT