Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-25, 18:12
patlis patlis är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010
Standard Hotell REA

Hej allihopa,

Bokade idag en resa till Skiathos, med boende på hotell REA, har sett några få kommenterar om hotellet här men är givetvis mer nyfiken.

Någon som bott där?

Hur är ljudvolymen från vägen?

Finns någon bra restaurang precis i närheten?

Ordnar hotellet någon happening/ Grekiskafton eller liknande?

Poolen ser relativt liten ut, men det kanske bara är en synvilla?

Något övrigt tips på något man inte bör missa, mer än dom generella tips som jag förmodligen redan läst här på forumet?

Hoppas på många svar

Tack på förhand
Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 19:37
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2007
Standard Sv: Hotell REA

Vi bodde på REA 2 v. i september, det var helt o.k, men de var ganska trötta på oss turister så dags... Poolen är liten, men funkar att svalka sig i, och vi hade rum ut mot havet och vägen men stördes inte. Inga ordnade aktiviteter, men väl spel, strandtennis m.m att låna, liten och trevlig poobar m lite musik.
Till bra tavernor är det en bit, och gkvarteren ovan hamnen är de bästa. Dock gott att vandra en bit längs stranden och bara prova sig fram.
Svara med citat
Gammal 2010-05-26, 07:46
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Har inte bott på Rea själv men när vi var på Skiathos i somras träffade vi ett par som bodde på Rea som tyckte det va jättebra...läget, poolen, utsikten...de va supernöjda
Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 22:52
missmathildas avatar
missmathilda missmathilda är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Jag har bott på Rea för två år sen. Personligen tyckte jag att det var ett toppen hotell! Mkt trevlig personal, väldigt bra läge & mysiga lägenheter. Poolen är ganska liten, men ingenting jag störde mej på.. Man får helt enkelt ett bra medelklass hotell för pengarna!
Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 22:57
missmathildas avatar

vill även tillägga att jag reagera inte på några störande ljud under hela veckan.

Finns gott om bra restauranger, kommer tyvärr inte ihåg namn, men gå in mot skiathos stad så finns det flera tavernor längs vägen. Ni har ett bra supermarket nära hotellet. Badbussen till koukounaries mm. avgår från en busshållsplats strax intill hotellet. Till Megali Ammos stranden tar det mindre än 5 minuter att gå, bara korsa vägen och gå längs en liten asfaltväg.

Jag åker själv tillbaka till Skiathos i år! Men den här gången blir det hotellet intill, Galini Suites.
Svara med citat
Gammal 2010-05-29, 11:14
patlis patlis är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Tack för svaren! Det låter bra.

Dock hittade jag en sida på nätet under veckan där det stod lite märkliga saker skriva av en engelsman som varit där för något år sedan.

Bla att det bara finns 4a hotellrum, övriga 10 apartments är s.k timeshare lägenheter, stämmer detta? Inte för att det spelar så jättestor roll men ändå.

Vidare skrev samma person att poolbaren inte existerade utan att det bara fanns en kylväska man tog läsk ur och att det var "poolbaren"?
Svara med citat
Gammal 2010-05-29, 14:56
missmathildas avatar

Hm vad konstigt. Har väldigt svårt att tro att det bara är 4 hotellrum och resten timeshare rum eftersom vi själva hade tre lägenheter hehe.. Men ja, jag vet inte. Låter dock konstigt.

Poolbaren är inte en kylväska^^ Visst, det är en enkel bar, men fortfarande en bar med disk. Om du vill kan ja skicka lite bilder på hotell REA sen jag var där? Skriv gärna in mailadress som pm i såfall så ska jag skicka
Svara med citat
Gammal 2010-05-29, 14:57
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av patlis Visa inlägg
Tack för svaren! Det låter bra.

Dock hittade jag en sida på nätet under veckan där det stod lite märkliga saker skriva av en engelsman som varit där för något år sedan.

Bla att det bara finns 4a hotellrum, övriga 10 apartments är s.k timeshare lägenheter, stämmer detta? Inte för att det spelar så jättestor roll men ändå.

Vidare skrev samma person att poolbaren inte existerade utan att det bara fanns en kylväska man tog läsk ur och att det var "poolbaren"?
Hej!
Angående poolbaren så ser du den på en av hotellbilderna på Airtours hemsida .
//C@nny
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:09.