![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Brukar det vara vanligt att lämna en deposition när man checkar in på hotell?
Jag råkade ut för detta nu i helgen, för första gången, när vi var i London. Hotellet ville ha mitt betalkort (och det är ju inget ovanligt att de tar ens kortnummer som säkerhet om man skulle ställa till med något) och drog 90 pund. Hotellet var redan betalt i förskott eftersom vi bokat genom en researrangör. Beloppet ligger fortfarande spärrat på mitt konto ![]() Undrar mest om det brukar vara så här eftersom det är första gången jag råkar ut för det. Mvh Kristina |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har då aldrig råkat ut för detta.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kan det være fordi de skal sikre seg hvis en gjest knuser tv'en, røyker på rommet (så det må "renses"), stjeler sengetøyet, river ned taklampa...?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har varit med om det i Belfast. Mycket irriterande. Tror på Admiralas förklaring.
Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Nåväl, nu är spärren släppt i alla fall!
Jag tyckte mest det var pinsamt för innan vi åkte flyttade jag bort pengar från kortkontot så där bara var en 6-700 kr ifall kortet försvann på något sätt. Så när "köpet" naturligtvis inte gick igenom fick jag ringa telefonbanken och flytta pengar med andra gäster väntande i kö bakom ![]() Stinab |
|
||||
|
||||
![]()
I många länder även om hotell nätterna är betalda vill de dra kortet för att försäkra sig om betalning för tex köp i baren, mat etc. Men de får aldrig dra pengarna endast lägga in kort numret. Jag råkade ut för samma sak i Amsterdam där de drog 800 spänn...vad trodde de att jag skulle bada i champange...
![]() Camilla |
![]() |
|
|