Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-05-04, 18:28
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Mera båtar...

Vi landar på Samos 10 juni och hade tänkt åka vidare samma dag till Ikaria altenativt Fourni, men nu finns inga båtar upplagda varken till I eller F, om inte jag har missat något, så vad göra?

Vi har totalt två veckor på oss. Ska vi lägga om rutten helt, eller ska vi mellanlanda på någon annan närliggande ö och i så fall vilken? Har jag förstått det rätt om jag säger att inga båtar går mellan Dodekaneserna och Ikaria/Fourni?

Samos tar vi helst på hemvägen, så vi vill komma därifrån så fort som möjligt.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-05-04, 18:52
Ewas avatar
Ewa Ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Sv: Mera båtar...

Lugn bara lugn, snart kommer flygbåtarna med sina tidtabeller. Då kan ni åka mellan öarna fort och bekvämt. Jag väntar också på tiderna för 2009, dom bör komma när som helst. Jag brukar åka från Samos Pythagorion klockan 08.00 till Leros varje år, det tar 2 tim och en kvart. Båten stannar då på Patmos och Lipsi på vägen.
Lycka till !! Ewa
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-05-04, 19:24
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Mera båtar...

Hellenic Seaways med Nissos Mykonos tidrabell finns här:
http://www.ferries.gr/hellenicseaway...aria-samos.htm


Snart kommer Kallisti Ferries med Corsica Express III; klicka på det båtnamnet under de närmsta dagarna, (en två veckor för tidtabell.)
http://www.kallistiferries.gr/itineraries_eng.htm

Finns också Samos Spirit, hittar inte dess tidtabell just nu.

xenos
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-05-04, 20:04
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Mera båtar...

Men, Samos Spirit går sex av veckans sju dagar mellan Samos/Vathy och Fourni med mellanlandning på Ikaria vid Ag Kirikos. Måndagar ligga färjan vid kaj.
Detta gäller året runt, oaktat tidtabeller ännu ej lagts ut.

Arne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-05-04, 22:01
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Mera båtar...

Jag hakar på denna tråd om båtar runt och kring Samos.

Vi landar på Samos lördag 20/6 kl. 18.55 (den tiden lär diffa) och ska med transfer till Patmos direkt. "Nisse" Kalymnos sägs gå mitt på dagen, vad kan det möjligen bli för båt som går omkring 20-tiden från Pythagorion till Patmos ? Risk för övernattning i Pythagorion finns ju också, tyvärr.


Hasse
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-05-04, 22:21
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Mera båtar...

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Vi landar på Samos 10 juni och hade tänkt åka vidare samma dag till Ikaria altenativt Fourni
För två år sedan gjorde vi samma resa. Hade flygstol med Apollo till Samos och ville vidare till Ikaria direkt. Det gick då vanlig färja vid halv sex-tiden på kvällen. Vi landade nån gång på förmiddagen, så vi tog en taxi till Vathy och tillbringade dagen på en strand nära hamnen i väntan på båten. Vi ville då ta en båt som gick till Evdilos eftersom det var i Armenistis vi skulle bo. Annars fanns det tidigare båtar också har jag för mig, men de gick till Agios Kirikos, och då hade vi fått ta en lång taxiresa till Armenistis. Antar att bussförbindelserna på Ikaria fortfarande inte är att räkna med, så därför bör man planera sin båtresa dit utifrån vilken ort man tänker söka boende i.

Jag är helt säker på att ni kommer att finna flera båtturer att välja mellan
inom kort! Vill också säga att ni har valt fantastiskt fina öar, ni kommer att få en härlig semester!

Carina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT