Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-04-19, 09:35
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet, ja, vid första andetaget".

Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet. ja, vid första andetaget". Vilken underbar söndagsmorgon då jag slår upp Dagens Nyheter och finner ett stort reportage om Tilos. Ön som jag så länge velat åkt till! Och nu ligger hela maj månad framför mig ...

Mvh. lilla sjöborren.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-04-19, 10:34
Ankan Ankan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 457
Standard Sv: Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet, ja, vid första andetaget".

En härlig artikel!Man riktigt kände dofterna...
Anki
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-04-19, 11:54
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet, ja, vid första andetaget".

En god artikel fra en ø-perle.

Tilos er ikke større end, at man kan genkende personerne, der er nævnt i artiklen - herligt.

Fik pludselig en længsel efter at gense Tilos.

/Mette
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-04-19, 16:06
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet, ja, vid första andetaget".

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet. ja, vid första andetaget". Vilken underbar söndagsmorgon då jag slår upp Dagens Nyheter och finner ett stort reportage om Tilos. Ön som jag så länge velat åkt till! Och nu ligger hela maj månad framför mig ...

Mvh. lilla sjöborren.
Jag gick in och läste artikeln. Vilken längtan jag fick! Denna ö måste definitivt åkas till vid tillfälle... Får börja planera nästa års greklandsresa redan nu...

/Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-04-19, 18:17
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet, ja, vid första andetaget".

Tack för tipset lilla sjöborren! Här är länk till artikeln för er som vill läsa:
http://www.dn.se/resor/magiska-ogonb...-tilo-1.846750

Ann-Kristin
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-04-19, 23:19
Kalypso Kalypso är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 80
Standard Sv: Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet, ja, vid första andetaget".

Ja, vilken underbar söndagsmorgon. Så har man då ännu en ö på önskelistan, det var verkligen en underbar artikel att avnjuta till söndagsfrukosten.
Längtan till Grekland blir värre och värre ju närmare sommaren man kommer och idag var den extra stark. Vet fortfarande inte om det blir någon resa i sommar......
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-04-21, 04:45
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 889
Standard Sv: Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet, ja, vid första andetaget".

Ja, det var verkligen en härlig text, just en sådan som får en att längta. Har aldrig varit på Tilos, men nu kommer ön att stiga ännu högre upp på min lista om öar jag bara måste besöka. Tack för lästipset!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-04-28, 15:14
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet, ja, vid första andetaget".

Tack för tips! Härlig läsning.

En rolig detalj är att artikelförfattaren (Jan Arnald) köpte en E-guide om Tilos i vintras. Undrar vad han skulle med den till när han bor på ön.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-04-28, 17:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet, ja, vid första andetaget".

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Undrar vad han skulle med den till när han bor på ön.
Han ville förstås se om Du missat något!

Lissi - som en gång till ska till Tilos
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT