![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej !
Jag har hitttat en extra mumsig olivolja som produceras på Kreta ![]() Köper den lokalt i Rethymno - gamla stan å tycker den är underbar ![]() Finns den i Sverige ![]() GUPP |
|
||||
|
||||
![]()
Det framgår inte vad den heter. Jag brukar köpa Fontanas olivolja som kommer från Kolymvari i Chania på Kreta. Det finns säkert andra sorter att få tag på här i Sverige, men jag är lite bekväm av mig.
Göran |
|
|||
|
|||
![]()
.....va ståre på etiketten ??
Mikke |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Nästa gång ni kommer till Rethymno kan ni köpa olja direkt av George via oss (ja vår hyresvärd) typ 5 Euro för en liter och den är fantastiskt god. Den är garanterat lokal och kanske är det de oliverna jag var med och plockade. Att man får den i en ozou eller retsina flaska behöver man ju inte bry sig om. Man kan ju mycket gärna köpa en flaska favoritolja i någon affär också. Hälsningar till er alla från Git som är inne och gästar Calles konto. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
har inte grekiskt tangentbord ![]() Vidare står det FREE CHOLERSTEROL ![]() OLIVE OIL (vilket man känner ![]() COLD PRESSED ![]() Det är oliver på olivgren i ytterkanterna av etiketten, och en stilistisk Kreta-karta med BARA Rethymno utmärkt på. ![]() Citat:
![]() ![]() Jag gupplar i Rethymno 14 dagar med början den 10 september - det är läge att avlägga visit vid Olga's ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vi återvinner ju här hemma till mans lite flaskor här å där för all ljufvelig saftproduktion nu i hög-/sensommartider ! Brukligen hafver den inköpta Rethymnska olivoljan införskaffats i s k PET-flaskor - och det är ju förnämligt i transporthänseende ![]() Är oliverna dessutom plockade av en "genomäkta Kameliran" så smakar det sannolikt MUMMA ![]() Snaaaaart Rethymno ! - GUUUUUUUppel |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ärehära nån smygreklam ?????????? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag gillar dig med! ![]() Göran |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Snart bara nå´n vecka kvar .... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är lite kinkig både när det gäller olivolja och oliver. Oljan ska helst vara från Kreta, men både oljan och oliverna MÅSTE vara Grekiska.
Göran |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Skönt att man inte är ensam ! ![]() Oliver ÄR mumsigast när dom är grekiska, oavsett allt ! Men jag tycker - precis somjag meddelat - att den Kretensiska OLIVOLJAN är fenomenalt god ! Man är kanske störd i smaklökspreferensen ![]() MEN - nu är det bara 9 arbetsdagar kvar...................... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har faktiskt provat palestinska oliver och de var nästan lika bra som de Grekiska - men spanska oliver kommer inte över min tröskel.
Härligt att du ska åka ner till Kreta. Jag längat också dit! Hoppas du får en trevlig vistelse där. |
|
|||
|
|||
![]()
THANKS Goliat !
Vet du vad - de dära spanska tjillevittet - är inte det bara FUSK ? |
|
||||
|
||||
![]()
Smaklösa
![]() ![]() Göran |
|
|||
|
|||
![]()
UR-kärning borde meddelst vår allmäna bojkott FÖRBJUDAS !
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Säg till om jag ska ta med ett smakprov från den olja jag refererade till ? Jag kan dumpa den meddelst kartong-transport till edert "chateau" !??????????? ![]() Far sååååååå snart till det Kretensiska... ![]() PS Jag tror bestämt att det går att skicka privat - så behöver du inte erkänna...DS |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Så dyker jag förbi sumpan och ersätter dig för besväret när du kommer hem efter en härlig semester. Göran (som kommer somna med ett leende strax) |
|
|||
|
|||
![]()
De' e' lugnt !
DU bor ju i närliggande civilisation ! Jag hör av mig i tid kring nästa löning ..... Å ni andra som ska till Kreta - nu eller se'n - BUNKRA !!!!!!!!!! Gott-gåtti-gått-gått (oj nu blev det för mycket för 08-or...) Förresten Göran - sov sött.......... //GUPP |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
|