Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-15, 18:27
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Kalimerafest i Umeå!!!

Ja, nu är det dags att ånyo proklamera höstens Kalimerafest i Umeå. "The Kalimera Artic Circle Meeting".
Festen går av stapeln lördagen den 29 Oktober i villasamfällighetens partylokal å Mårdvägen , Umeå.

Den digitala projektorn är nu i full action!!! Har fungerat perfekt sedan den från service återkom!!! Dryga 2600 digitala bilder vänta på visning!!! Lägg därtill våra höstbilder vilka ännu ej tagna äro!!!

Kvällens gäst; Ej klart ännu, men flera alternativ finnes.

Vi återkomma framöver med information!!!

Arne och Hustru Birgitta

"Mens sana in corpore sano" (Svärmor)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-16, 09:30
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Ja, nu är det dags att ånyo proklamera höstens Kalimerafest i Umeå. "The Kalimera Artic Circle Meeting".
Festen går av stapeln lördagen den 29 Oktober i villasamfällighetens partylokal å Mårdvägen , Umeå.

Den digitala projektorn är nu i full action!!! Har fungerat perfekt sedan den från service återkom!!! Dryga 2600 digitala bilder vänta på visning!!! Lägg därtill våra höstbilder vilka ännu ej tagna äro!!!

Kvällens gäst; Ej klart ännu, men flera alternativ finnes.

Vi återkomma framöver med information!!!

Arne och Hustru Birgitta

"Mens sana in corpore sano" (Svärmor)
Oj hur ska vi hinna med alla dessa fina bilder och all den goda maten och drycken på samma kväll.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-16, 13:09
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Jo, men det var ju därför Svärmor fanns med på ett hörn. Riktigt pigg nu.

Bjuder vi in henne som kvällens gäst, då kommer hon att prata sönder de allra flesta bilderna. Det fåtal som bliva kvar hinna vi gott med.

Arne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-16, 13:21
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

.....släpp in lite helium....så blir hon stum..
Mikke
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-08-16, 14:14
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Denna berömda PETHERA´-svärmor-existerar hon?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-09-07, 21:56
Sassa Ö. Sassa Ö. är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 75
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Åh,va kul det lät! Jag blev överlycklig när jag hittade Kalimera och insåg att det finns massor som är som mej.... !!!! Får man komma???? Eller känner ni varann allihopa och vill träffas själva??? Sassa
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-09-07, 22:01
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Sassa Ö.
Åh,va kul det lät! Jag blev överlycklig när jag hittade Kalimera och insåg att det finns massor som är som mej.... !!!! Får man komma???? Eller känner ni varann allihopa och vill träffas själva??? Sassa
Birgitta och Arne är värdpar och har huvudansvaret för festen men som du ser av Arnes inbjudan är alla välkomna. Stämningen brukar vara god och svenskan och grekiskan flödar vid borden. Även om Birgitta står för merparten av matlagningen bör alla ta med minst en grekisk rätt eftersom vi är många och värdinnan inte ska behöva slava i köket hela veckan. Åldern på deltagarna är blandad och med tiden verkar vi bli allt fler som deltar.


Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-09-07, 22:07
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Sassa Ö.
Åh,va kul det lät! Jag blev överlycklig när jag hittade Kalimera och insåg att det finns massor som är som mej.... !!!! Får man komma???? Eller känner ni varann allihopa och vill träffas själva??? Sassa
Klart du ska gå på Kalimerafesten Sassa!
Jag och min sambo var på den senaste, vår första, och vi trivdes hur bra som helst. Härlig stämning!
Nu har vi tyvärr flyttat 100 mil söderut så vi kommer bara närvara på årets fest i tanken...
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-09-08, 11:58
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Självklart hälsar vi nya deltagare mer än varmt välkomna till vår kulinariska soaré i Umeå. Det är alltid lika spännande med nya grekvänner.

Det bärande i detta arrangemang är ju att komma samman, njuta av god mat, dela med sig av erfarenheter från Grekland samt att knyta nya kontakter.

Bildvisningen har varit väldigt uppskattad, och numera med vår nya digitala projektor kunna vem som så önskar medtaga en egen cd där de egna bilderna finnes.

Arne och Hustru Birgitta
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-09-08, 21:04
Inga-Karins avatar
Inga-Karin Inga-Karin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kolbäck i Västmanland
Inlägg: 116
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

>Jag och min sambo var på den senaste, vår första, och vi trivdes hur bra som helst. Härlig stämning!
Nu har vi tyvärr flyttat 100 mil söderut så vi kommer bara närvara på årets fest i tanken... <

Kan det möjligen vara hit till våra trakter runt Mälaren ? Finns det intresse för en Kalimeraträff här under hösten, så ställer vi mer än gärna upp.

Hälsningar : Inga-Karin o Ronny
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-09-08, 21:13
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Klart du ska gå på Kalimerafesten Sassa!
Jag och min sambo var på den senaste, vår första, och vi trivdes hur bra som helst. Härlig stämning!
Nu har vi tyvärr flyttat 100 mil söderut så vi kommer bara närvara på årets fest i tanken...
Detta med avstånd och Norrland är egentligen underligt. De som bor här uppe tycker inte det är så farligt långt att ta en sväng till Stockholm men sedan då de flyttar härifrån så blir de alldeles överkänsliga för lite avstånd.
Boka alltså flygbiljetter nu och ta er upp till vår lilla träff, om jag inte minns fel så lovade ni ju faktiskt att komma med på nästa träff också.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-09-08, 21:15
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Detta med avstånd och Norrland är egentligen underligt. De som bor här uppe tycker inte det är så farligt långt att ta en sväng till Stockholm men sedan då de flyttar härifrån så blir de alldeles överkänsliga för lite avstånd.
Boka alltså flygbiljetter nu och ta er upp till vår lilla träff, om jag inte minns fel så lovade ni ju faktiskt att komma med på nästa träff också.
Fast det är väl ändå lite skillnad på Stockholm och Kalmar, dit Janet ju har flyttat. Är det verkligen så lätt att ta sig från Kalmar till Umeå bara så där?

Ruby
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-09-08, 21:19
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Fast det är väl ändå lite skillnad på Stockholm och Kalmar, dit Janet ju har flyttat. Är det verkligen så lätt att ta sig från Kalmar till Umeå bara så där?

Ruby
Det gick ju att ta sej från Umeå till Kalmar så nog måste det väl gå att ta sej från Kalmar till Umeå också

Mvh Janérik (som försökte skämta till det lite om det inte märktes)
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-09-08, 21:21
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Det gick ju att ta sej från Umeå till Kalmar så nog måste det väl gå att ta sej från Kalmar till Umeå också

Mvh Janérik (som försökte skämta till det lite om det inte märktes)
Oj, jag missade visst skämtet...

Jag ville mest förtydliga att det är ganska långt mellan Kalmar och Stockholm också - i alla fall för oss som bor i Stockholm.

Ruby
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-09-08, 21:23
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

[QUOTE=Janérik]Det gick ju att ta sej från Umeå till Kalmar så nog måste det väl gå att ta sej från Kalmar till Umeå också

QUOTE]

Det har du rätt i Janérik, ska höra med pappsen om han har lust att hyra flyttbilen igen och köra upp oss till partajjet.

Nä skämt åsido.. hade jag pengarna skulle jag komma med en gång, men det brister rejält på den fronten. Kanske ska höra med CSN om de vill sponsra en resa i studiesyfte, kan ju skriva någon form av resereportage och lämna in
Svara med citat
  #16  
Gammal 2005-09-08, 21:24
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Inga-Karin

Kan det möjligen vara hit till våra trakter runt Mälaren ? Finns det intresse för en Kalimeraträff här under hösten, så ställer vi mer än gärna upp.

Hälsningar : Inga-Karin o Ronny
Måste tyvärr göra er besvikna, Inga-Karin och Ronny, en träff hade varit trevligt, men vi bor i Kalmar så det är ju en bit ändå... :/
Svara med citat
  #17  
Gammal 2005-09-08, 21:34
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

[QUOTE=Janet]
Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Det gick ju att ta sej från Umeå till Kalmar så nog måste det väl gå att ta sej från Kalmar till Umeå också

QUOTE]

Det har du rätt i Janérik, ska höra med pappsen om han har lust att hyra flyttbilen igen och köra upp oss till partajjet.

Nä skämt åsido.. hade jag pengarna skulle jag komma med en gång, men det brister rejält på den fronten. Kanske ska höra med CSN om de vill sponsra en resa i studiesyfte, kan ju skriva någon form av resereportage och lämna in
Du får försöka hitta på någon sluttentamen som ni hade missat så då kanske ni får CSN att betala

Mvh Janérik
Svara med citat
  #18  
Gammal 2005-09-09, 13:26
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Måste tyvärr göra er besvikna, Inga-Karin och Ronny, en träff hade varit trevligt, men vi bor i Kalmar så det är ju en bit ändå... :/
40 mil till Stockholm, närmare bestämt!
Svara med citat
  #19  
Gammal 2005-10-16, 12:17
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Ja, nu är det dags att ånyo proklamera höstens Kalimerafest i Umeå. "The Kalimera Artic Circle Meeting".
Festen går av stapeln lördagen den 29 Oktober i villasamfällighetens partylokal å Mårdvägen , Umeå.

Den digitala projektorn är nu i full action!!! Har fungerat perfekt sedan den från service återkom!!! Dryga 2600 digitala bilder vänta på visning!!! Lägg därtill våra höstbilder vilka ännu ej tagna äro!!!

Kvällens gäst; Ej klart ännu, men flera alternativ finnes.

Vi återkomma framöver med information!!!

Arne och Hustru Birgitta

"Mens sana in corpore sano" (Svärmor)
*Bump*
Vi är med

Mvh Janérik o Maria
Svara med citat
  #20  
Gammal 2005-10-16, 12:21
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kalimerafest i Umeå!!!

Jag räknar även med att finnas på gästlistan om inte något väldigt oväntat inträffar. Mina vuxna barn lär väl säkert hänga på också samt vännerna K och J. Ska berätta om festen för jag tror inte att dom läser Kalimera särskilt flitigt.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT