Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-24, 07:07
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Bra bokningssajter

Jag tänkte att det kunde vara bra att samla tips på bra bokningssajter för flygresor.

Vilka bokningssajter använder ni?

Jag hittade nyligen www.bokasmart.se som letar biljetter bland flera försäljare. Den är lätt att använda och har gett de billigaste priserna mer bra flygtider, bland de sajter jag sökt på.
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 07:22
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Standard Sv: Bra bokningssajter

Jag gillar www.momondo.com som har en bra priskalender där man kan se vilka datum den finner billiga flygningar under en månad.

Priskalendern hittar man genom att söka på ett datum och ett resmål, sedan när den sökt färdigt scrolla ner på sidan. På höger sida om resultatfältet ligger sedan priskalendern.
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 09:26
greklandsgalen greklandsgalen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Undrar om nån vet när charterbolagen börjar med nästa års resor?
Jag prövade med www.bokasmart.se och den var smidig att använda. Kollade in resa till Mytilini, en vecka i juni o det fanns flera billiga resor.
Men upptäckte en lustig grej, när jag kollade in hotell för samma period fick jag upp flera hotell allt från 2 till 5-stjärnigt, o det med 2 var dyrast
Ca 15000/v jämfört med 10000/v på det "lyxigaste". Gissa vad man då väljer. (Det här var för 3 personer, måste jag tillägga.)
Har dock inte bokat nåt ännu, måste stämma av med dotter först...o vill se vad Apollo o Ving o dyl. har för priser o jämföra lite.
Håll tummen, snälla greklandsälskare att hon vill åka med mig nästa år, för åka ensam vill jag inte göra....o nån annan kan/vill inte den tiden. Maj, juni alltså...
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 10:15
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Jag tycker om www.supersavertravel.se, på deras sida är det mycket lätt att ändra resdagar fram och tillbaka och på så sätt se vilka dagar man kan flyga för mindre pengar. Det pris som anges är totalpriset.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 13:47
Jesper Johansson Jesper Johansson är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

All ära åt sidorna på nätet där man jämför... men de är ju svindyra resor anser jag. Går man istället in på respektive "sida" SAS, Sterling .... etc så hittar man oftast en bra mycket bättre och billigare flygalternativ.

Rätta mig om jag har fel!?
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 13:47
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Jag har använt mig av www.flygresor.se där hittar man precis som Elisabet skriver, priser från flera olika resebolag.

Torbjörn

Som för övrigt bokade sin flygbiljett för nästa års öluff genom denna hemsida.
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 18:53
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Jag tycker att Resfeber och Travellink brukar hitta bra flygförbindelser med bra priser. Sedan kan det, precis som Jesper skriver, bli ytterligare någon hundralapp billigare om man kollar på det aktuella flygbolagets egen sida. Men det är inte alltid så.

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 19:10
Elisabets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jesper Johansson Visa inlägg
Går man istället in på respektive "sida" SAS, Sterling .... etc så hittar man oftast en bra mycket bättre och billigare flygalternativ.

Det beror nog på var man ska. När mellanlandningar och flera bolag är nödvändigt så tror jag man får bäst pris genom att leta på hela sträckan på en sajt som kollar flera bolag och föreslår olika alternativ.

Jag har till exempel nyligen letat biljetter till Gran Canaria för att hälsa på min bror med familj som bor/jobbar där i höst. Eftersom charterbolagen inte har några intressanta flygstolspriser när jag kan åka, och det bara är Spanair och Iberia som kör reguljärtrafik till/från ön (och ytterligare något litet bolag som kör mellan öarna), så fick jag mycket bättre priser genom bokningssajten som kollar alternativ med flera flygbolag, än genom att boka hela resan direkt på bolagens hemsida.
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 19:47
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Jag brukar använda Flygvaruhuset.se men aldrig bokat via dem. För det mesta kollar jag med resp. flygbolag direkt. Den hemsida du rekommenderar, Elisabet är verkligen bra! Den kan vara bra att ha i framtiden. Tack!

Resfeber.se har vi också använt oss av och dom har bra priser. Har bokat så kallad "paketresa" till bra pris. Incheckning på hotell osv. fungerade utan problem! Inga som helst frågetecken!
Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 12:57
Karin Ts avatar
Karin T Karin T är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Jesper Johansson Visa inlägg

Du har helt rätt. Sterling t ex hittar man inte på någon annan sajt än deras egen och där bokade jag våra biljetter till sommaren för endast 1 800 kr/pers. Så billigt har jag inte hittat någon annan stans.
Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 13:16
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

1800:- (eller rättare sagt 1792:-) var vad jag igår gav per person för SAS-flyg Stockholm-Aten t/r i september nästa år. De vanliga direktflighterna. Dvs 06.00 från Arlanda lördag morgon (så man hinner ut till sin destinationsö i skaplig tid samma dag) och hemresa 11.40 söndag (15 dagar senare) från Aten. Jag kollade först upp i bokasmart, och sen blev det supersavertravel som vanligt. De datum vi ska åka släpptes igår där (eller rättare sagt hemreseflighten), däremot på SAS hemsida först idag. Och idag var priset drygt 300 högre än igår (på supersavertravel, hos SAS själva ännu högre).
Så nu har man drygt elva månader på sej att bestämma vilken/vilka ö/öar man ska besöka.
/Thomas
Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 15:42
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Har använt mig av www.reseguiden.se flera gånger. Där finns jämförelsepriser från alla försäljningssajter och direktlänkar till deras bokningssidor.
Svara med citat
Gammal 2008-10-04, 11:21
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Karin T Visa inlägg
Sterling t ex hittar man inte på någon annan sajt än deras egen...
Njaää, det stämmer inte riktigt.
På t.ex. Travellink.se kommer Sterling upp, i alla fall på inrikesflyg Gbg-Sthlm.

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2008-10-04, 12:52
Elisabets avatar

Säger detsamma. Jag har sett Sterling finnas med på flera olika sajter som söker resor på olika flygbolag.

Nu när jag har hållit på och letat biljetter sista veckorna har jag också flera gånger sett att priset blir lägre när man söker resor på en bokningssajt än direkt på bolagens hemsidor, även när hela resan sker med samma bolag. Men jag har sett motsatsen också!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:33.