![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I den numera, vad det verkar, rätt välkända tråden om klädsel på taverna (eller vad den egentligen kom att handla om), försökte jag i ett inlägg slänga in en fråga om nakenbadande på andra stränder än de speciella naturist/nudiststränderna. Jag vet inte, kanske orkade ingen läsa igenom hela mitt inlägg eller också bedömdes ämnet vara alltför off-topic, eller också är detta ett no-no-don’t-don’t-ämne här på forumet (men detta sista betvivlar jag).
Vad jag undrade var följande (och jag vill poängtera att jag själv alltså inte har ont av att andra badar näck på publika badstränder, även om jag drar mej för att göra det själv bland människor jag inte känner, av olika orsaker): vad tycker ni andra forummedlemmar och, framförallt, vad tror/vet ni att grekerna själva tycker, om detta? Till skillnad från ämnet i nämnda tråd ovan, så tycker jag mej ha märkt att en hel del andra icke-nakenbadare på stränderna ofta har ”tagit illa upp”. Brist på hänsyn, alltså, eller? (Please! försök nu att inte misstolka mej, det här är inget försök att fortsätta diskussionen i tavernaklädseltråden, nu är jag bara nyfiken på vad ni andra anser om detta ”beteende”) Och vidare, är det här något som har ökat på senare år (till skillnad från exempelvis bland kvinnor att bada topless, vilket väl var vanligare förr?) och/eller är det mera vanligt/accepterat på vissa öar? På mitt Amorgosbesök förra året i september var det snarare regel än undantag att det på stränderna (alltså de ”vanliga” stränderna) fanns ett antal nakenbadare/solare. Och även om jag har stött på samma sak tidigare år och på andra öar, så tyckte jag det var en klar skillnad förra året på Amorgos. För säkerhets skull och en gång till: jag har själv inget emot att andra badar nakna bland oss ”påklädda” och jag har full förståelse för att man föredrar att bada utan kläder. /Thomas |
|
|