![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Det är säkert 15 år sedan jag var i Grekland senast. Jag undrar om två vuxna och 3 barn (1, 12, 17) klarar sig med 10 000 kronor 1 vecka på Kreta. Vi har betalt boende i förväg. Så det är för mat & dryck, glass osv Tacksam för snabbt svar. Mvh Anna |
|
||||
|
||||
![]()
Summan räcker med råge.
Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Borde räcka, men det går alltid åt mer än vad man tror.
Exempel på utgifter som lätt drar iväg: Glass, solstolar, hyra bil, utflykter, drinkar, souvernier, shopping m.m. Vi har de senaste åren rest 2 vuxna och 2 barn och har då klarat oss på mellan 90-100 €uro/dag exkl. boende. Vissa platser är ju dyrare än andra, och jag läste även någonstans att priserna i snitt har stigit med ca. 15% i Grekland på ett år. -Verkar även stämma efter egen uppskattning ! Vi var i somras på Skiathos (som visserligen hör till de dyrare) och då drog det efter slutsummering iväg ca. 120 €uro/dag för 2 vuxna + 2 barn, och då har vi inte levt något lyxliv och inte heller hyrt bil ! Kreta är ju billigare, men å andra sidan har ni (nästan) 2 tonåringar med (maten börjar bli dyr). Er 1-åring är ju å andra sidan inte så dyr i drift. -Räkna ni med 10000 kr, men ni bör kunna klara er på 8-9000 kr såvida ni inte ska hyra bil alla dagar eller dricka flera dyra drinkar varje kväll ! -Det är inte heller roligt att snåla på semestern ! Åk iväg och njut ![]() ![]() /Homeros |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för snabbt svar.
Vi ska bara sola,bada och ta det lugnt, inga utflykter eller hyrbilar. Så det verkar som vi klarar oss på vår budget då. Mvh Anna |
|
||||
|
||||
![]()
Med era kriterier så borde kassan räcka!
Tänk på att priserna varierar på Kreta! En öl i skymundan kostar kanske 1,80 € och i Rethymno vid Rimondifontänen så går samma öl loss på 4 € ![]() |
![]() |
|
|