![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Skall åka båt mellan Kreta-Rhodos nästa lör 7/6-08. Har aldrig åkt båt mellan öar i grekland. Har hittat en förbindelse med ett rederi som heter Lane lines. Men har supersvårt att hitta priser, om man kan boka? Var och när skall jag köpa biljett?? Nån snäll som kanske kan hjälpa mig med svar ![]() Tack på förhand!! |
|
||||
|
||||
![]()
Du behöver inte boka färjebiljett innan vid den tid du åker. Köp biljett på plats, men gärna någon dag innan om du vill vara på säkra sidan. Priser kan du kolla på greekferries, men jag hittar ingen avgång lördag 7/6.
Var har du hittat den? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag föreslår samma sida som Siri, men det går inte att kolla, för enligt GTP så är den inte godkänd ännu.
Men någon rutt borde det ju finnas mellan Kreta och Rhodos, eller? ![]() // Helén Senast redigerad av Hellen den 2008-05-29 klockan 18:08. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
tack för ditt svar! jag hittade den båtresan på www.gtp.gr den avgår 08.30 på lör morgon - Hoppas jag! |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Hellen!!
Vad var inte godkänt på gtp?? |
|
||||
|
||||
![]()
Gtp.gr är en sida där de allra flesta färjelinjer lägger ut sin tidtabell, det är ovanligt sent i år med flera rutter, enligt en annan medlem här på forumet så beror det något förenklat på; att tillstånden att anlöpa hamnar och kajplatser inte är färdiga ännu.
Maila till Lane Line och se om du kan få prisuppgift från dem, då kanske du även kan få ett svar på om båten går ![]() ![]() // Helén Senast redigerad av Hellen den 2008-05-29 klockan 18:19. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jo den finns med på GTP, men den är inte godkänd, det kryllar ju av flera turer mellan olika öar som fortfarande när vi nu nästan är framme i juni inte är godkända.
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Okey det är så det ligger till. Men man borde tycka att det finns avgångar mellan dessa stora öar?? mailade Lane lines och fick svar att biljetten kostar 29euor/pers. men de svarade inte om båten gick. Skrev ändå att det gällde lör 7/6...
|
|
||||
|
||||
![]()
Avvakta ett par dagar, den skall ju börja gå 31/5, kolla då om texten på GTP är ändrad, troligtvis är den det.
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Så här svarade de på mailet!!
Dear sir Thank you for visiting LANE LINES website. In reply to your e-mail, we inform you that the itineraries from Heraklion to Rhodes are expected to be settled in a couple of days so please ask us again. We also inform you that you can directly purchase your tickets, from our office in Heraklion. The telephone number is: 0030-281-0-346440. We inform you that the price per person is 29 euros per person. Best regards ANEK LINES BOOKING DEPARTMENT Vasilandonaki Maria |
|
||||
|
||||
![]()
Var står det om den är godkänd eller inte?? Har inte lagt märke till det alls innan, så det borde va lite tydligare utmärkt...!?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag kunde inte kopiera så som jag ville, hoppas du ser ändå. det står på raden under dagarna,
[RIGHT]29/5/2008 20:03 [/RIGHT] DaysDepartureArrival Date ![]() ![]() ![]() (SIT) 16:20 RODOS (ROD) 4/6/08 1/10/08 [CENTER]LA [/CENTER] cf This schedule is not officially approved yet ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Aha! Båten går från Sitia. Jag sökte från Heraklion.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej det var bara min kopia som blev sådan, det står samma text under de avgångarna
![]() ![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Förr fanns det en färjelinje från Souda till Rhodos och om jag inte minns helt fel så angjorde båten också Sitia. Perfekt utgångsläge om man flyger till Chania. Är det någon som vet om den linjen finns kvar ?
|
![]() |
|
|