Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-08, 22:05
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Jäkla Apollo

Just när man gått under tre månader i nedräkningen till avresa dimper ett brev ned från Apollo. Resan Sthlm - Karpathos 7/8 = inställdBlev erbjuden ett flyg från Göteborg istället men inte till samma pris som vi betalat utan mkt dyrare. Tack men Nej tack...

Tror inte att vi tagit oss till Göteborg även om vi fått resan till samma pris men jag undrar ändå varför man inte bara blir ombokad dit på samma biljett. Fattar inte varför det blir dyrare...

Otur också att jag bara för två dagar sen betalade depositionen till Hotell Atlantis på 60€.

Nåja, blir att boka direkt till Kreta istället, får lägga Apollos biljettpengar som vi får tillbaka på Sterling istället. Blir då bara en mellanskillnad på 500kr /biljett. Inte så mkt men ändå pengar man hellre lagt på annat.
Hade så gärna upptäckt en ny ö och var så himla glad över det fantastiska pris vi kom över.

Åh detta liv... Ska vara bitter ett tag och sen se framåt
Svara med citat
Gammal 2008-05-08, 22:16
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Jäkla Apollo

Förstår precis hur du känner . Så arg och lessen man blir
Så kände jag när vi fick veta att Kalamata flygen blev inställda
Nu har vi åkt till Kalamata från Oslo,funkar bra,även om vi får köra en längre bit.
Fattar bara inte varför svenska resebyråer ej lyckas med Peloponnesos som resmål .
Norrmännen har lyckats i 6 år
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 11:29
Sessans avatar
Sessan Sessan är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Hur kan man ställa in en resa bara så där? Vad beror det på? Inte tillräckligt med folk som ska åka eller vad handlar det om?

Börjar känna lite oro att våran resa oxå ställs in (29/5) Men man får ju hoppas på det bästa. Har fått biljetter hemskickade tre gånger & dom två sista gångerna med ett meddelande om att flygtiden är ändrad,både dit & hem...inga större förändringar, men ändå...

Om allt går som det ska nu, så är det inte så länge kvar för våran första resa till Karpathos, ser fram otroligt mycket mot det.

Sessan

Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 12:51
litentuvas avatar

Enligt telefonisten var det pga av för lite sålda biljetter. Står i det finstilta att de har rätt att anullera biljetter av den orsaken...De fattade i alla fall beslutet i god tid, 3 månader kvar nu.
Har hittat tågbiljetter till Göteborg för 5kr/barn och 100kr/vuxen tack vare lite studentrabatter. Inte så kul att resa runt på tåg mitt i natten och komma till göteborg vid 02.30 men man får ta det med ro och se det som träning inför kommande båt och tågluffar En sak har man lärt sig av att ha flängt runt en del på resande fot, man ska vara beredd på att inget blir som man tänkt sig.
Egentligen vill man ju helst bojkotta men samtidigt handlar det om pengar och viljan att komma dit man planerat.
Blev i slutändan bara 400kr extra per biljett. Jag frågade varför vårt första pris inte gällde när det är de som ombokar och det beror på att vår resa så att säga inte existerar längre, då kan de bara erbjuda liknande och dra av för det vi redan betalat. Fick hela 250kr/person som plåster på såret, wow
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 12:58
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Skönt att det löste sig för Er trots allt!
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 13:01
litentuvas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ATHANASIA Visa inlägg
Skönt att det löste sig för Er trots allt!
Jo, det gäller att möta motgångar med ett leende, dock smilade jag inte så brett när jag först läste brevet. Först panik sen taktik
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 14:58
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Hallå Apollo! Konstigt att ställa in tre månader före avgång på grund av få resenärer. Många av oss har inte ens börjat fundera på sommarens resor än. Alla vill väl inte boka havlårsvis innan.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 15:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Konstigt att ställa in tre månader före avgång på grund av få resenärer.
Tycker också att det låter konstigt.

Hur som, grattis till att du ändå kommer iväg litentuva.
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 15:48
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Jag har faktiskt fått en Syros-resa inställd, vill minnas att det var 2004 då vi istället valde Karpathos. Det var hur som helst då Apollo hade Syros som charter-mål. Minns dock inte hur länge innan de skickade brevet med beskedet men visst blev jag förbannad över deras minst sagt nonchalanta inställning när jag telefonledes fick deras s.k. "förklaringar". Detta är sedan länge glömt och begravet, Karpathos blev en "reservresa" helt över förväntan och Syros lär vi besöka någon annan gång troligtvis.

Jag vill mena att det är "bra" att beskeden om inställd resa kommer tidigt eftersom resenärerena då får mer tid på sig att hitta på nya resmål. Jag är övertygad att de har ett litet helsike att få ihop fulla plan men då de inte lyckas så är de tvingade att ta beslut som går ut över förväntansfulla skandinaver.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 15:54
nekjam nekjam är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Det där hände oss för några år sedan när vi skulle åka från Umeå till Teneriffa med Ving Vi fick bara ett brev att resan var inställd på grund av för lite bokningar. Vi blev erbjudna att åka från Stockholm istället. Men vi fick ju lägga ut pengar för resan tur och retur samt hotellövernattning på Arlanda.
Detta var i mars månad och vi hade beställt resan flera månader tidigare och var ju naturligtvis sugna på att komma iväg så vad hade vi att välja på. Vara hemma eller ta resan. Så vi tog resan, men det kändes inte kul.

Så det är nog alla researrangörer som tillämpar detta. Tyvärr
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 15:59
Bertilsson Bertilsson är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Vad händer på Apollo

Vi skall åka till Karpahos på torsdag 15/5
Sista vecka har vi fått flera brev med ändrade avgångstider från Arlanda.
Har Apollo verkligen kontroll på sina resor till Karpathos ???
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 16:03
liselotti
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Konstigt att ställa in tre månader före avgång på grund av få resenärer.
Det är inte bara Apollo som gör så. För 3 år sedan skulle vi åkt med Fritidsresor från Göteborg till Kalabrien i södra Italien. Vi hade köpt flygstol och skulle resa i slutet av juni.
I början av mars får vi besked om att alla resor från Göteborg är inställda. Nu är ju inte italienska hotell lika vänligt inställda som grekiska utan vi hade betalat 50% i deposition för två veckors vistelse. Detta fick vi inte tillbaka!

Varning för att tidigt boka Fritidsresors nya mindre orter med andra ord.
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 18:11
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Konstigt!

På Apollos site kan man boka Karpathos den 7/8 med NDR179 kl 1415.
Ni var kanske bokade på en mindre välbokad flygserie som de nu ställt in men då borde ni ha blivit erbjudna flygstolar på detta fly och inte alternativ från Göteborg.

Kolla med Apollo vad de menar................
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 18:40
litentuvas avatar

Det ska jag absolut göra. Kanske de vill fylla på planet i Göteborg först vem vet...Eller så har de erbjudit oss där det var billigast men det borde de ju sagt. Ska kolla priset. För oss blev det nu 799kr inklusive det vi betalat tidigare, men då är ju 250 avdraget som plåster på såret.

Ska kolla!
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 18:49
litentuvas avatar

När jag var in på Apollo fanns inga one way-resor kvar den 7e Augusti och för 1 vecka blev det dryga 17000 kr för helka sällskapet. Kan vara dörför vi hamnar i Gtbrg för att få ngt som motsvarar det vi bokat. Våra första biljetter var ju i princip gratis och det är svårt att matcha. Ska ändå ringa på Måndag och kolla av.
Nu har vi börjat se på resan via Göteborg som ett litet äventyr, får/måste gå helt enkelt.
Jag kan tänka mig att vårt flyg kanske var lite av en reservplan för apollo som kanske hoppats på överbokningar på de andra flygen.

who knows...
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 19:41
anoula
Gäst

Apollo kan ta sig.
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 20:14
litentuvas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av anoula Visa inlägg
Apollo kan ta sig.
Svara med citat
Gammal 2008-05-10, 08:01
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

En gång för många år sen, fick vi beskedet av Apollo om att resan till Samos var inställd. Och det bara en vecka innan!
Snacka om panikombokning, vilket gjorde att vi istället hamnade på Kos (där vi sov på stranden i Kos stad, men det är en annan historia)

/Netwolf - som om 18 dagar reser till - Samos.
Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 08:29
annaebba annaebba är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Sessan Visa inlägg
Hur kan man ställa in en resa bara så där? Vad beror det på? Inte tillräckligt med folk som ska åka eller vad handlar det om?

Börjar känna lite oro att våran resa oxå ställs in (29/5) Men man får ju hoppas på det bästa. Har fått biljetter hemskickade tre gånger & dom två sista gångerna med ett meddelande om att flygtiden är ändrad,både dit & hem...inga större förändringar, men ändå...

Om allt går som det ska nu, så är det inte så länge kvar för våran första resa till Karpathos, ser fram otroligt mycket mot det.

Sessan

Ska ni åka med apollo? Det ska vi också den 29/5 från arlanda, men vi har inte fått veta något om ändrade flygtider
Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 10:09
Sessans avatar
Sessan Sessan är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

annaebba:

Ja vi ska åka från Arlanda. Konstigt att ni inte har fått reda på något.
Men om man går in på Apollos hemsida & går på sin bokning & kollar på biljetten där, så ser man där att tiden är ändrad. Fast jag fick meddelandet & den nya biljetten hemskickad.

Från början så skulle ju planet gå 9:00, sen blev det ändrat till 08:50 & ny tiden är (än så länge) 09:40. Får väl se när den egentliga tiden blir.

Vart på Karpathos ska ni bo? Vi ska bo i Amopi

Trevlig resa!

Sessan

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:29.