Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-04-27, 23:21
Despina 08 Despina 08 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Beslutsångest...

Hejsan allesammans

Jag känner mig lite smått förvirrad efter att ha utforskat Amorgos så här långt. Jag och min sambo ska åka till Amorgos i augusti och kan absolut inte bestämma oss ifall vi ska bo i Katapola eller Egiali. Efter att ha läst som en tok i detta forum så kan man konstatera att det finns delade åsikter om denna fråga. Hur som helst så är vi båda 25 år, vi är inte ute efter fart och fest, utan vi vill besöka FINA stränder, det är vår prio 1. Sedan vill vi självklart besöka klostret.

Nu har vi mailat poseidon studios som ligger i egiali och fick ett svar på tillgängligt rum med en skymt av havet för 60 euro 200 meter från havet. Det tyckte vi lät bra? kommentarer mottages gärna!

Vi tänkte att vi kanske skulle hyra bil för att ta oss till katapola över någon dag men har ingen aning om hur lång tid det tar? 30 min? en timme? Är det någon som har erfarenhet om priserna för att hyra bil? Finns det kanske bussar som man kan ta istället för att hyra bil?

Angående detta kloster, bör man besöka det morgon, eftermiddag eller kväll? finns det någon fin strand i närheten så man kan ta två flugor i en smäll?

Hoppas någon känner för att hjälpa mig lite på traven!

Glada hälsningar.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:03.