Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-14, 18:38
Adirf Adirf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 5
Standard Parga - mygg???

Hej!

Jag funderar på att åka till Parga men jag har hört att det periodvis kan finnas mycket mygg där (jag är väldigt känslig för myggbett). Är det någon som vet hur det ser ut på myggfronten i Parga i juni/juli? Tacksam för tips om öar och andra platser med få/inga mygg



Tack på förhand?

Senast redigerad av inkfish den 2005-07-14 klockan 23:47.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-07-14, 18:58
Mixelite Mixelite är inte uppkopplad
-
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 66
Standard Sv: Mygg???

Citat:
Ursprungligen postat av Adirf
Hej!

Jag funderar på att åka till Parga men jag har hört att det periodvis kan finnas mycket mygg där (jag är väldigt känslig för myggbett). Är det någon som vet hur det ser ut på myggfronten i Parga i juni/juli? Tacksam för tips om öar och andra platser med få/inga mygg

Tack på förhand?
Vi kom fra Chios på søndag og jeg fikk kun ett stikk mens vi var der, selv om vi bodde nede i sentrum der jeg trodde myggbestanden evt. ville være høyere enn oppe i høyden hvor vi har bodd tidligere. Og vi la bort moskitomaskinen etter noen dager fordi vi ikke så noen vits i å bruke den. Det er vel ingen grunn til å tro at myggbestanden skal ta seg noe opp så lenge været holder seg tørt.

MEN, dersom du er plaget av mygg kan jeg anbefale zyrtec! Det tar selvfølgelig ikke bort stikket, men det forhindrer store, kløende byller! Jeg ville begynt å ta dem noen dager før avreise, for det er iallfall slik på meg at det tar litt tid før jeg føler full effekt. I tillegg bruker vi myggstiften MyggA når vi går ut og har moskitomaskin på rommet om natten, eller iallfall om kvelden til vi lukker og legger oss.

Skulle vi være så uheldige å bli stukket likevel, bruker vi Fenistil Gel på stikket.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-07-14, 19:09
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Parga - mygg???

Citat:
Ursprungligen postat av Adirf
Hej!

Jag funderar på att åka till Parga men jag har hört att det periodvis kan finnas mycket mygg där (jag är väldigt känslig för myggbett). Är det någon som vet hur det ser ut på myggfronten i Parga i juni/juli?

Tack på förhand?
Har aldrig träffat på en endaste mygga när jag varit i Parga under de 3 senaste åren, i juni, skulle förvåna mig om det dök upp någon i juli, eftersom det är ännu torrare då. Och förresten tror jag inte de skulle ha en chans mot Pargas alla svalor, de stackars myggorna.

Åk till Parga, o njut av en myggfri semester. Hälsa svalorna från mig.

Tommy
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-07-16, 18:43
Adirf Adirf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 5
Standard Sv: Mygg i Parga eller på öarna?

Tack för era svar! Då blir det antagligen en semester i Parga. Dock första nästa sommar, men den som väntar på något gott...

Trevlig sommar!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-07-17, 20:48
albo albo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 16
Standard Sv: Mygg i Parga eller på öarna?

På Lefkas finns det periodvis jätte stora och många myggor. Gå till apoteket i Parga dom har jättebra myggmedel, inte ska du avstå semester bara för myggen!!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT