![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Från och med idag finns ett nytt grekiskt rödvin på Systembolaget. Artikelnummer 97209, Mountain Sun från Semeli Wines på Peloponnesos. Denna 2006:a finns glädjande nog i hela 408 butiker (25.000 flaskor) och kostar endast 64:- !
Importören denna gång är Stellan Kramer AB som vad jag vet, aldrig haft något grekiskt representerat i Sverige förut. Druvsorten är Agiorgitiko och enligt importören har de handplockats på 500-650 m ö h vilket låter trevligt. Denna köper vi några av, eller hur ? Men butikerna stänger ju om en liten stund.......... ![]() Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipset!!! Hoppas att det finns på något av våra Systembolag här i Kalmar. Synd att jag läste detta nu som först, får ge mig till tåls till måndag.
Carina ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
143 flaskor i 2 butiker (Norra Långgatan och "Giraffen") Hasse ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tackar, tackar
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack från mig också!
Abi... du och jag får väl dela på de där 143 flaskorna ![]() Carina |
|
|||
|
|||
![]()
Fasen också!! Vi har ju varit i Kalmar idag!!!
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Carina ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Snällt Carina, men 2 räcker!!!
![]() Lissi- som just håller på att skicka ett resebrev från Aten. |
|
|||
|
|||
![]()
Läste om det i morgontidningen igår och inhandlade det omgående och - det kan verkligen rekommenderas!
Fler flaskor ska inhandlas i veckan. /lemon |
|
|||
|
|||
![]() Bangatan - 30 st Mårtenstorget - 30 st Tullgatan - 26 st Hasse ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Hasse!
Jag ska till Mårtenstorget i ett annat ärende i morgon så då får jag köpa några flaskor. Tack för förnämlig service ![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag köpt 4 flaskor av detta vin.....Så Carina, Du behöver inte ta med från Kalmar!
![]() Lissi -nyfiken på hur det smakar! |
|
||||
|
||||
![]()
Sambon kom hem med två flaskor idag. Men de kan vi ju spara här hemma förstås,... eller kanske det blir en liten provsmakning INNAN fredag.
Nej förresten, vi väntar till fredag, och premiärdricker detta förhoppningsvis supergoda vin tillsammans med er Lissi! Carina - också MYCKET nyfiken på hur det smakar! |
|
||||
|
||||
![]()
Vinet fanns kvar idag i Borås. Det blev 3 flaskor. Den första ska provas på fredag kväll.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Provade vinet i helgen, köpte några till i dag! Funkade bra till Stifado, men skulle tro att med Moussaka går det åxå...
|
|
|||
|
|||
![]()
Funkade finfint till grekisk gryta (Iosspecialare) med kött, olika gratinerade ostar och pasta
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Grekland i all ära, men detta vin gör ingen människa särskilt glad. Inte dåligt, men verkligen inte särskilt bra heller.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har köpt en flaska men inte provsmakat än. I beställningssortimentet finns det en del grekiska viner i högre prisklasser. Enkelt att beställa och bara hämta i sin butik.
Eva |
![]() |
|
|