Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-10-05, 11:47
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Optiskt minne

Är det jag som inbillar mig eller är Grekerna utrustade med ett bra optiskt minne? När Du t.e.x går ut o äter blir man ju alltid väl mottagen. Kommer Du till samma ställe en gång till så märker man genast att man är igenkänd. Går man sedan ytterligare en gång, så kan det bli handskakning och gratis ouzo,metaxa eller kaffe. Det är ju trots allt en hel del besök på restaurangerna under ett dygn. Hur som helst det är väldigt trevligt
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-10-05, 15:37
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 99
Standard Sv: Optiskt minne

Hej
Jag håller med. Jag tycker också att grekerna har ett fantastiskt minne för folk. Vi har oftast rest till Rhodos och första resan dit var 1983 och då bodde vi på Sunwing. Barnen var små så det blev inte så många resor in till stan. Dock åt vi på Phartenon i Gamla Stan. När vi återkom 1986 så var vi igenkända direkt. Restaurangen bredvid ville alltid att vi skulle komma och äta hos dom men en av kyparna sa att vi alltid åt på Phartenon så det var inte lönt att be oss komma in. Sista dagen så försökte i alla fall en inkastare att få in oss där och min man sa: nästa gång. Vi reste hem och återkom 1989 och gick förbi restaurangen och inkastaren var kvar. Han kommentar var: Ni lovade. Det var bara att gå in och äta. Man känner sig speciell när man är i Grekland och när man kommer hem vill man dit igen. Såg på nedräkningen att det fanns dom som bokat Rhodos redan, vi är bara i tittstadiet ännu.
Längtar så.
//Inger
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT