![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Precis hemkommen efter en varm (! ) och härlig vecka på Karpathos.
# Den omtalade "Under the trees" utanför Finiki. Nedlagd eller stängd för säsongen? Vi letade frenetiskt utan resultat - det blev fisk vid hamnen i Finiki istället.Dyrt men gott # Ulof Palmes gata Mike´s - trevligt & gott! Varning för "garden" stället mittemot. Lurade på oss en helt oätlig kyckling på, trots flera påpekanden fick vi inte ens en ursäkt! # Apela Beach - att köra bil dit är inga problem - nyasfalterat och fint Problemet är parkera!Bra att kunna backa med precision! # Aegen Village Fräsch och trevligt.Märkligt nog inte fullbelagt. # Flygplatsen Måste vara chartervärldens kortaste bagageband. Verkar vara nytt ( större och charmlösare ) på gång. # Vattnet Fantastiskt #Amoopi Inte mycket till by kanske,men trevligt och litet. Flera bra tavernor runt "centrum" Helt annan servicenivå än inne i Pigadia. Billigare och godare. Strålande ö - om man klarar sig utan alltför mycket andra turister och ett överflöd av krimskrams. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kostas, som hade stället, är i full färd med planer för en ny restaurang inför nästa säsong. Den kommer att ligga en bit norrut - exakt var minns jag inte nu - och han överväger att plantera nya träd för där finns inga, ![]() Kul att du trivdes på Karpathos! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för dina reflektioner! Nu längtar jag ännu mer, åker om 2 veckor!
![]() Hälsningar Zeb |
|
|||
|
|||
![]()
Att "under the trees " hade stängt för 1 år sedan hade jag missat - uppgiften kom ju från Reseguiden uppdaterad jan 2007....
|
![]() |
|
|