Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-06-13, 21:45
PrickenII PrickenII är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 23
Standard Yes!!

Så var det gjort! Betalade just min resa till Karpathos. I början när jag bokat var jag lite tveksam om jag valt rätt ö - men nu efter bl a Jannes resealbum känner jag mig helt säker på att det här ska bli underbart!

Måtte de kommande 67 dagarna rusa fram!!

Nu är jag lite spänd var detta inlägg hamnar, eftersom jag normalt nöjer mig med att ligga o lura i vassen och insupa vad ni andra skriver - men nu kände jag att jag måste ropa ut min lycka!! PrickenII//Inger
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-06-13, 21:50
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Yes!!

Grattis. Du lider alltså just nu av "bokningsruset". Det är en suverän känsla.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-06-13, 22:39
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Yes!!

Hej å grattis te bokningsruset!!!
67 dar.....20 augusti??
Mvh,
McMikke
(Ya Xj 600 ida....
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-06-14, 19:16
PrickenII PrickenII är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 23
Standard Sv: Yes!!

19 aug till 2 sept. Nog lider - eller njuter - jag av bokningsrus alltid....


Inger
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-06-16, 14:14
LindaC1981 LindaC1981 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 35
Standard Sv: Yes!!

Hej!

Du kommer INTE bli besviken på Karpathos. Jag och pojkvännen var där förra sommaren, i augusti och vi ÄLSKADE ön. En helt underbar pärla.
Åker du med kompisar eller med en pojkvän/flickvän? För ön är mest för par och familjer, det är inte speciellt någon ö för ett festglatt gäng.

Vill bara tipsa dig om en SUPER bra restaurang i Pigadia som vi besökte 4 gånger på 7 kvällar och den heter, La Mirage. Man har en super bra och underbar utsikt över havet och hamnen ifrån övervåningen. Deras pizzor är de godaste jag har ätit i hela mitt liv. Ni måste bara testa dom!! Lovar er att ni INTE kommer att ångra att ni har gått dit.

M.V.H; Linda!!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-06-17, 20:30
PrickenII PrickenII är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 23
Standard Sv: Yes!!

Jag är en singel-resenär, tant i lagom mogen ålder 48 år närmare bestämt. Min stora grej när jag reser är framför allt att SOLA och BAAADA.... Och så vill jag gärna åka runt och "kolla läget" dvs jag är sjukligt nyfiken på hur folk lever och bor på orten. Sen gillar jag att vandra.

Lustigt förresten, jag såg att du skulle till Parga. Där var jag för tre år sedan. Tyvärr var västkusten drabbat av jättedåligt väder just då, men annars är Parga en jättemysig liten stad. Där kan man snacka om smekmånadsparadis.

Tack för pizzatipset. Det kommer jag att nyttja.

PrickenII//Inger
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-06-20, 14:29
LindaC1981 LindaC1981 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 35
Standard Sv: Yes!!

Hej!

Du kommer att ÄLSKA Karpathos, som alla andra.

Tips om sträderna i Amopi, dom är alldeles underbara.

Även att ta dig ner till hamnen och boka en båt där, för en utflykt på havet en dag, är också något jag vill rekommendera dig.
Ta då den stora, otroligt fina segelbåten (kommer tyvärr ej ihåg vad den hette), den är stor och inte så full av människor (en av båtarna är så full att man nästan sitter i varandras knän och vi va väldigt glada att vi INTE valde den båten). När vi åkte ut med den så va vi ca 5 par och hade hela den båten för oss, det var HELT otroligt underbart!!

När var det du skulle åka?

M.V.H; Linda!!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-06-20, 17:13
PrickenII PrickenII är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 23
Standard Sv: Yes!!

Den 19 augusti bär det iväg! Så nu håller man på att lägga grunden till Greklandssolbrännan. Så att man inte behöver sitta och trycka i skuggan första veckan.

Några utflykter brukar det ju bli. Om du åker till Parga kan jag rekommendera dig att hänga med på utflykten som kallas "hemliga Epirus" eller något sådant. Man får besöka Nekromantion - orakeltillhåll - och så får man vandra längs floden Gliki - som är smaragdgrön och iskall. Man lär bli väldigt vacker om man badar i Glikifloden.

Inger
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-06-20, 17:15
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Yes!!

Citat:
Ursprungligen postat av PrickenII
Man lär bli väldigt vacker om man badar i Glikifloden.
Hjälpte det?

Så man vet om det är värt besväret att åka dit, menar jag...

Karin
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-06-20, 18:36
Ingrid Ny Ingrid Ny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Anderstorp
Inlägg: 261
Standard Sv: Yes!!

Hej
Jag kan rekommendera att bo en natt eller flera i lilla Diafani, byn där utflyktsbåten lägger till när man ska till Olympus. När turisterna åkt hem på kvällen var det som att backa många år tillbaka i tiden och nog vårat i särklass mysigaste och billigaste boende. Juli 03 och vi betalade 15 E natten - med frukost!
Hälsa Karpathos från mig!
ingrid
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-06-20, 19:08
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Yes!!

Citat:
Ursprungligen postat av Ingrid Ny
Hej
Jag kan rekommendera att bo en natt eller flera i lilla Diafani, byn där utflyktsbåten lägger till när man ska till Olympus. När turisterna åkt hem på kvällen var det som att backa många år tillbaka i tiden och nog vårat i särklass mysigaste och billigaste boende. Juli 03 och vi betalade 15 E natten - med frukost!
Hälsa Karpathos från mig!
ingrid
Det är nog fler som har kommit på den tanken. När vi var där förra sommaren, var man i full gång med att bygga flera hotell, såväl i Diafani som alldeles utanför Olymbos.

Karin
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-06-20, 19:59
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Yes!!

Hej!
Aperoupeau Diafani, så skriver Göran Schildt om hur han och frugan seglar in mot Karpathos med båten Daphne, nån gång för femtio(!)år sen.

Dels angör dom Tristomo, den fina, skyddade viken på västra sidan där dom möter herdinnor från Olympos, klädda i sina vackra dräkter samt med långa stavar, i enda änden en krok och i andra änden metallskodda.Dessa stavar användes tydligen att hoppa över smärre raviner i det ngt kuperade landskapet.
Hursomhelst blifver dom visst inviterade till en fest i Diafani och där minsann blir det........ mer skriver jag inte, för det är ni som ska läsa vidare......
Kommer inte ihåg bokens titel, men det är en i hans serie ni vet....finns säkert peau biblan.......God BokJakt....!!!
Mvh,
Mikke
(KfK)
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-06-20, 20:10
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Yes!!

I odysseus kölvatten kanske
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-06-20, 21:51
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Yes!!

Hej!
Det är mkt sannolikt, Cia!!
Mvh,
Mikke
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-06-21, 10:21
PrickenII PrickenII är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 23
Standard Sv: Yes!!

Karin

Om det hjälpte??? Ha - jag får knappt gå oantastad längs stadens gator längre - och ändå gick vattnet bara till "midjan" Kunde omedelbart kasta bort antirynkkrämerna vid hemkomsten......

Inger
Svara med citat
  #16  
Gammal 2005-06-21, 10:31
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Yes!!

Citat:
Ursprungligen postat av PrickenII
Karin

Om det hjälpte??? Ha - jag får knappt gå oantastad längs stadens gator längre - och ändå gick vattnet bara till "midjan" Kunde omedelbart kasta bort antirynkkrämerna vid hemkomsten......
Det låter bra, då är nästa års semesterresa färdigplanerad!

Karin
i behov av renovering
Svara med citat
  #17  
Gammal 2005-06-21, 20:01
PrickenII PrickenII är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 23
Standard Sv: Yes!!

Karin!!

Se upp för "borgraggaren" bara. Han blev som galen när han fick se en skönhet som undertecknad Han kan lätt identifieras, han har endast två tänder. Men dessa två stackars betar visade han frikostligt, alltmedan han erbjöd sina - hm - tjänster........

Inger
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT