![]() |
|
||||
|
||||
![]()
God eftermiddag på er alla
nu är de så att jag (19) , mamma (42) o lillebror (9) planerar på att ta en sista minuten resa. och vi har att välja mellan karpathos och thassos. Det vi vill ha är turkosblått klart vatten och fiina stränder. Vad skulle ni rekomendera ? / patricia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
ja glömde lägga till Kefalonia :P, det är också en möjlighet
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
God kväll
Jag skulle tveklöst välja Karpathos. Det finns många turkosblå stränder där men jag är badkruka så jag säger så bara för att de är vackra. Karpathos har så oändligt mycket mer än Thassos. En helmysig "stor" stad att bo i (Pigadia). En hel bunt trevliga byar inte långt ifrån att besöka en dag då man vill ha äventyr. Fantastiska vyer eftersom ön är så bergig och när det är klart och fint väder kan man bara hitta en plats högt upp och bara sitta och titta. Det finns dessutom massor av riktigt bra mat på många ställen oavsett om man "kan" grekisk mat eller vill lära sig mer om specialiteterna. Detta var bara vad jag tyckte, har erfarenhet av båda öarna ni har att välja på. Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
tack så mkt för svaret Hasse
![]() ja måste också erkänna att de lutar mer åt karpathos för mig, men men, vi får se vad mamma tycker ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mamma kommer säkert att gilla Karpathos .Jag lovar
|
|
||||
|
||||
![]()