|
||||
|
||||
Snö på Akropolis
Vackert men svårt att förstå, för oss som bara besöker landet sommartid
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Sv: Snö på Akropolis
Men så otroligt vackert! Och svårt att förstå...
Dä ä inga årning numer! Lena |
|
||||
|
||||
Så otroligt vackert! men jag föredrar nog ändå ett somrigt Akropolis
Ulla |
|
||||
|
||||
Oj så vackert!
Hade gärna velat se en vy från Lykavittos Hill med den fina vinterskruden. Förmodar att det inte finns någon webcam där. Masse |
|
||||
|
||||
Riktigt fint! En av mina drömmar är att fira jul i Aten. Men snö vill jag kanske inte ha där i alla fall. Eller kanske för en riktigt kort tid bara och med en sol som smälter bort snön.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Ulla |
|
||||
|
||||
Citat:
Ett år åkte vi till Nafplio i mellandagarna, också trevligt att sitta på torget och strosa i staden. Ett år var vi på Itacha över nyårshelgen, vi var nog de enda turisterna, och blev inbjudna till en byfest. |
|
||||
|
||||
Vackert! Är detta från idag? Om inte annat får jag se hur, i alla fall, Pireus ser ut imorgon. Planet till Aten går 6.15 i morgon bitti och båten till Naxos går 17.30😀 Det ser ut att bli kallt men vi kommer att ha det jättebra🎉
Gott Nytt År Lena |
|
||||
|
||||
Citat:
Gott Nytt År till Naxos! / Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Vädermässigt så tycker vi att vi har det bättre i Sverige på vintern, dessutom är det torrt o varmt inne. |
|
||||
|
||||
Så såg det ut igår em när vi körde från Aten mot Kalamata.
|
|
||||
|
||||
[QUOTE=anneli56;423943]Så såg det ut igår em när vi körde från Aten mot Kalamata.
Ni har nog samma temp. O väder som i Sverige Gissar att bilderna är tagna mellan Korinth och Tripoli ? |
|
|||
|
|||
Gör de fortfarande så att vid snöbelagda gator i Aten så rullar brandförsvaret ut med fordon och spolar gatorna rena från snö?
/ Hasse |
|
||||
|
||||
Vackert!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Om du får en stund över vore det jättekul att höra hur det är på Naxos så här års! |
|
||||
|
||||
Oj!
|
|
|||
|
|||
Då måste vi varit nära varandra. Jag var i byn Kerasitsa nära Tripolis den 29e december och den 30e december åkte vi hem till Aten. Just dom dagarna blev det väldigt kallt! Innan hade vi upplevt en väldigt varm december. Den 29e var då det snöade som mest, då åkte vi på en tur till byn Vytina i området som hade mycket snö, och barnen fick chansen att kasta snöbollar och göra snögubbe! Så jag fick lite svensk julkänsla ändå fast jag inte åkte hem till Sverige i år! |
|
||||
|
||||
Vi kastade snöboll i Grekland i början av april förra året ☃️
|
|
||||
|
||||