Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-15, 15:01
stenake stenake är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Åkersberga
Inlägg: 67
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Grattis Kalimera
Tänk att det gått 10 år sen http://home4.swipnet.se/~w-48478 Jag kommer ihåg att adressen såg ut så där, men vet inte hur jag hittade den. Förmodligen med Yahoo, Google var nog inte uppfunnet då. Det bör ha varit 97 eftersom vi var på Ikaria det året och jag skrev om den ön, liksom om Mykonos, Tinos och Andros som vi varit på ett år tidigare. Sen har det blivit några flera öar och många inlägg i forumet, utom senaste året då vi faktiskt efter 12 resor till Grekland inte varit där på 4 år. Men nu suger det i Greklandstarmen igen, så kanske nästa år.

Sten-Åke
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-15, 15:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

För Janne, Camilla och Kalimera!!

Jag tror det var 1998 jag och fd maken hittade sidan inför en Greklandsresa. Läste gjorde jag redan då dagligen, men minns ej att jag skrev något....År 1999 eller 2000 tror jag att jag registrerade mig.. och sen dess har det inte varit många dagar utan en Kalimerados! Det är som en drog..fast en nyttigare sådan än många andra...om än inte helt billig ALLT kan man få reda på här..för att inte tala om så många VÄNNER jag fått! Min nye man är ju lika Grektokig som jag även om han inte gör just några inlägg.
Flera av våra gemensamma bästa vänner har vi lärt känna här och det är ju en extra bonus med Kalimera, man blir på något sätt så lätt vänner med varandra. Kalimerafesterna bidrar också till detta.
..och tänk shoppa kläder kan man ju göra här också

Än en gång ett JÄTTETACK för dessa år och vi ser fram emot många till!!

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-15, 17:34
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 725
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Ett jättegrattis på dagen!

Hittade kalimera första gg i slutet av 90-talet, men besöken var endast sporadiska. Hade en period med andra resmål runt sekelskiftet (samt barn, husbygge och annat som tog tid), så det blev inte naturligt att besöka sidan så ofta. Sen några år tillbaks har man nu fått "Greklandsåterfall". Ja, man har trillat dit rätt rejält! Det är inga andra resmål i tanken nu inte.
Numera är man starkt beroende av Kalimera. Besöker sidan i princip dagligen och ja - Kalimera är min startsida på datorn! Någon annan som har det?

/Netwolf
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-15, 17:48
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Stort grattis Janne och Camilla. Har läst kalimera från start men när jag började skriva minns jag inte. Möjligen ett år före besöket på Folegandros. Jag minns att vi som var aktiva skickade vykort hem till Janne och jag skickade ett från den ön.

Folegandros hade varken bankomat eller internetcafé och när jag pratar med dottern ikväll ska jag fråga om vilket år vi var där. Gissar att det var 1998 eller1999 men helt säker är jag inte.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-15, 19:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 377
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag minns att vi som var aktiva skickade vykort hem till Janne och jag skickade ett från den ön.
Det hade jag glömt bort. Läsarna skickade vykort som jag publicerade. Det var långt innan sms, mms, forum, msn, och internetcafeér. Jag kollade efter ert vykort, men det hade jag inte kvar. Däremot har jag andra kvar. Kul läsning idag. Janérik - om du läser det här - du skickade många vykort. Ett av dem lyder så här.

Till slut så tog vi oss till Fourni. På grund av dåligt väder gick inte Flying Dolphin in hit i onsdags varför vi vi hamnade på Samos igen. Här på Fourni är det perfekt att ta det lugnt. Det finns många rum att hyra och flera tavernor att äta gott på. En strand mitt i stan och en annan efter 20 minuters promenad. Vi bor på Hotel Toula Precis på stranden. Telefon: 0275-51 332. Rummen är stora och fina. Vi hade turen att ta ut pengar på Samos. Här finns automat, men den verkar inte vara igång.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-05-15, 19:54
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

[quote=Kalimera;89718]Det hade jag glömt bort. Läsarna skickade vykort som jag publicerade.
Jag skickade ett från Rhodos år 2000.Tänk vad utvecklingen gått framåt sen dess.Och ändå känns ju år 2000 som modern tid.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-05-15, 17:50
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Är det nån här som inte har Kalimera som startsida
Jag såg i en personaltidning att Posten hade en IT ansvarig som ,startat en hemsida om Grekland. 1999 på våren tror jag det var. Jag slängde mig över adressen och har fastnat där.När jag besöker min dotter ,brukar hon klaga på att jag är inne på Kalimera ist f att leka med barnbarnet.Dessutom har jag lockat in min systerdotter på Kalimera
också.
Förutom en massa kunskap om Grekland o härliga resor,har jag också fått massor med vänner,som jag aldrig träffat annars.Först o främst Elisabet förstås,men i övrigt ingen nämd ingen glömd.
Hoppas vara med när Kalimera fyller 20.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-05-15, 17:57
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Sölduksdiskussionen minns jag väl. Den lockade till många skratt. Undrar om det inte var Arne som startade den tråden.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-05-15, 18:07
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Och jag hade bokat biljetter till Santorini hösten -99 för att båtluffa sommaren -00. Googlade (jo det fanns då) på "grekiska övärlden" och hittade den FRUKTANSVÄRT FULA (no offence Janne, du vet ju redan att jag tycker det ) startsidan där det såg ut som om hela övärlden höll på sjunka till botten. Det är i sanning ett under att man återvände Eller kan det ha varit så att HELA INTERNET var lika fult på den tiden, så man inte såg hur gräsligt det var...?

Nåväl, det har varit många diskussioner genom åren. Många favoriter i repris. Och så lär det väl forsätta.

Yamas och ett tiofaldigt leve för Kalimera!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-05-15, 18:41
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

GRATTIS PÅ 10-årsdagen. Kalimera blir bara snyggare och snyggare för varje år som går.
Att inte få kolla in under nån dag ger mig abstinens.


GRATTIS!!!

YVONNE
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-05-15, 18:43
Mosters avatar
Moster Moster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Nv Skåne
Inlägg: 400
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

GRATTIS på 10-årsdagen

Yeasou & Moster
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-05-15, 18:55
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Stort Grattis till/för Kalimera!
Och ett minst lika stort TACK till Janne för det arbete som du lägger ned på att utveckla forumet!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-05-15, 18:57
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro län
Inlägg: 444
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

GRATTIS
Jättekul att denna sajt har funnits i 10 år. Själv så hittade jag den 2005.

Kalimera gör:
*Att jag får så mycket information om Grekland.
*Resorna intressantare.
*Tiden mellan resorna roligare.
*Att ju mer jag lär mig om Grekland desto mer vill jag veta.

Ser fram emot kommande år Mvh Anneli
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-05-15, 19:25
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Stort grattis från mig med! Har själv varit medlem sedan cirka 2003 !
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-05-15, 19:29
kos44s avatar
kos44 kos44 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: GÖTEBORG
Inlägg: 285
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Stort grattis Janne och tack Camilla För att vi får låna Janne Och Grattis Alla KALIMERIANER!
mvh.ulf&annika
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-05-15, 19:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Sölduksdiskussionen minns jag väl. Den lockade till många skratt. Undrar om det inte var Arne som startade den tråden.

Eva
..jo DÅ var jag registrerad på forumet i alla fall....ARNE: Vilket år var det??
Svara med citat
  #17  
Gammal 2007-05-15, 19:44
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Sölduksdiskussionen minns jag väl.
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
..jo DÅ var jag registrerad på forumet i alla fall. Vilket år var det??
Det var ju inte mer än ett drygt år sedan. Kanske hade det diskuterats före dess också, men då var det i alla fall en ingående diskussion om saken.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2007-05-15, 19:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 377
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Det var ju inte mer än ett drygt år sedan.
Det fanns en liknade diskussion i gamla forumet, eller om det vara i det första forumet. Det var den längsta diskussion vi haft. Den var kul! Och ja, det var Arne som drog igång. Men när det var minns jag inte.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2007-05-15, 19:52
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det fanns en liknade diskussion i gamla forumet, eller om det vara i det första forumet.
Det var kanske i båda. Känns verkligen som en favorit(?) i repris när man tänker efter..
Svara med citat
  #20  
Gammal 2007-05-15, 19:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 377
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Det var kanske i båda. Känns verkligen som en favorit(?) i repris när man tänker efter..
Visst gör det! Har letat som den dåre efter dumpar från första forumet (där du var med minns jag) men utan att lyckas. Har hittat annat kul däremot.

Så här såg första förslaget på Kalimeratröja ut:



Så här såg loggan ut under några månader:




En kollega fick syn på den och sa: vad fan är det för skit! Nästa dag kom han med den logga som finns idag.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT