Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2013-11-25, 22:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotel Tinos

Vi har bott i båda rummen mot gården. Ett är lite mindre än det andra men vi har bott där i två veckor i det minsta och det vi oftast bor i mot gatan är ännu mindre.. Jag har bilder från rummen som jag skickar till den e-post som du angett här i den kontaktinfo.

Lissi - avis på dig som har bokat Tinos!
Svara med citat
  #42  
Gammal 2013-11-26, 16:27
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hotel Tinos

Tack snälla Lissi!

Bilderna och infon kom fram. Det verkar vara ett boende i vår smak, så vi kör på det!
Ett tag var jag inne på ett annat boende som var något billigare, men Nikoleta verkar ha mycket bättre läge.

Tack igen!

Katitzi
Svara med citat
  #43  
Gammal 2013-11-26, 17:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotel Tinos

Ingen orsak, det är kul att kunna hjälpa till!

Lissi
Svara med citat
  #44  
Gammal 2013-11-26, 19:11
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hotel Tinos

Vårt plan kommer att landa 16.40 i Aten. Finns det någon möjlighet att komma med någon färja från Rafina till Tinos samma kväll tror ni?
Färjetiderna verkar inte vara upplagda än.

Annars får man väl sova över i Rafina, det gör inget det heller.
När vi ska hem måste vi det i alla fall, för planet går 8.20.

Katitzi
Svara med citat
  #45  
Gammal 2013-11-26, 21:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotel Tinos

Jag tror det brukar gå en båt kl 19.00 när det är säsong så då borde ni hinna....Men jag har aldrig åkt så sent. När vi kommer för sent till Rafina bor vi alltid på hotel Corali.
När vi åker hem och har morgonflyg brukar vi ta en sen båt till Rafina och sen bo på antingen Corali eller på hotel Peris i Luotsa halvvägs till flyget och sen får man skjuts till flyget dagen efter. Corali har ingen frukost men på Peris ingår frukost som kommer på bricka till rummet och man sitter på balkongen och äter och "suger ut" det sista av Grekland.....

Åh vad jag längtar till Grekland nu!

Lissi
Svara med citat
  #46  
Gammal 2013-11-27, 19:18
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hotel Tinos

Hur tar ni er till hotel Peris från Rafina och vad kostar ett rum där? Om man bor på tex Corali i Rafina, när börjar flygbussarna gå på morgonen? Finns det annars någon sorts transfer man kan boka till flygplatsen? När vi åker till någon av Kanarieöarna brukar vi boka ett bolag om heter Shuttledirect och det har funkat bra.

Jag kommer nog att återkomma med många frågor innan den här resan är i hamn!

Katitzi

Senast redigerad av Katitzi den 2013-11-27 klockan 19:28.
Svara med citat
  #47  
Gammal 2013-11-27, 22:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotel Tinos

Det allra enklaste är att övernatta på Corali i Rafina och sen ta bussen ut till flygplatsen för då kan man ju "roa" sig i Rafina på kvällen och äta gott på torget.
Vi betalade tror jag 65€ både i maj och i slutet av september.

På Peris är det lite dyrare men då ingår ju frukost och skjuts...75-80€ tror jag sista gången vi bodde där i dubbelrum.

Jag kan ju vägen till Peris nu så för mig är det ju lätt att se var jag ska kliva av vid "the bakery" som ligger längs stora vägen i Artemisa. Sen får man gå en liten bit in på en tvärgata/väg. Jag kan inte i huvudet vad hållplatsen heter, men chaufförerna brukar veta....Har man jättetidigt flyg så är det ju smidigt att bli skjutsad på morgonen men åker ni mitt i sommaren kan jag inte tänka mig annat att första bussen från Rafina går vid kl 7.
Du kan gå in på KTEL och kolla i vår när busstiderna kommer, eller göra som vi, kika redan när vi åker ut till Tinos.
När jag åker mina ensamresor bor jag jättegärna på Peris för jag tycker det är skönt att vara halvvägs till flyget och det finns/fanns en liten taverna rätt nära ( om den finns kvar). När Claes är med så bor vi över i Rafina. oftast. Fast lite beror ju givetvis på flygtiderna.
Vi har dock aldrig behövt ta taxi.

Lissi
Svara med citat
  #48  
Gammal 2014-01-09, 16:39
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hotel Tinos

Hej igen!

Har mejlat till Hotell Corali i Rafina och hört mig för om rum till hemresan. Det finns det och antingen vill de ha mitt kortnummer eller att jag betalar 50% vid bokningen. Hur brukar ni göra? Det känns inte så säkert att lämna ut sitt kortnummer när det inte går genom nån bokningsajt som tex. Bookinig.com. Är det bättre att ringa ner? Jag har inte bokat direkt med ett hotell förut.

Katitzi
Svara med citat
  #49  
Gammal 2014-01-09, 17:24
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Hotel Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Det känns inte så säkert att lämna ut sitt kortnummer när det inte går genom nån bokningsajt som tex. Bookinig.com. Är det bättre att ringa ner? Jag har inte bokat direkt med ett hotell förut.
Jag har - motvilligt - lämnat ut mitt kortnummer några gånger, och det har funkat bra. Jag har även satt in pengar i förskott på några hotells bankkonto, och det har också fungerat bra. Jag gillar det inte, men har tänkt som så att om det inte fungerar så kommer jag skriva om det här på Kalimera och varna andra. Det tror jag inget hotell vill vara med om. Så kan du också tänka.
Svara med citat
  #50  
Gammal 2014-01-09, 17:36
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Hotel Tinos

Jag har rätt ofta betalt deposition/bokningsavgift via bankkontoöverföring, både vad gäller boende och även några gånger för bilhyra, och det har alltid funkat bra. Tycker i och för sej att 50% är i högsta laget, men det kan ju bero på att det bara är för en natt (det ska ju "svida" åtminstone lite om man inte dyker upp). Kortnummer försöker man ju undvika att lämna ut, men det har allt hänt några gånger härifrån också (brukar då använda e-kort-varianten, som i alla fall Swedbank har).
Svara med citat
  #51  
Gammal 2014-01-09, 22:09
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotel Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Hej igen!

Har mejlat till Hotell Corali i Rafina och hört mig för om rum till hemresan. Det finns det och antingen vill de ha mitt kortnummer eller att jag betalar 50% vid bokningen. Hur brukar ni göra? Det känns inte så säkert att lämna ut sitt kortnummer när det inte går genom nån bokningsajt som tex. Bookinig.com. Är det bättre att ringa ner? Jag har inte bokat direkt med ett hotell förut.

Katitzi
Katitzi när jag bodde på Corali en natt i september, då ringde jag direkt till hotellet och pratade med ägaren, sa att jag ville reservera ett rum, sen frågade jag om jag behövde lämna ut mitt kortnr..(vilket jag kände var lite olustigt över telefon) men som tur var behövde jag inte det, hon sa att jag kunde betala vid ankomst!
Så ring och fråga!

Mvh Sunny
Svara med citat
  #52  
Gammal 2014-01-20, 17:20
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Hotel Tinos

Hei Lissi, jeg spør deg som er kjent på Tinos...det ser ut som at jeg også ender der i år..kombinert med Andros.
Jeg har sett på hotel Agali bay som ligger helt ved havet ikke så langt fra Nicolette...kjenner du til dette hotellet? Er beliggenheten grei? Utsikten så iallefall flott ut
Svara med citat
  #53  
Gammal 2014-01-20, 17:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotel Tinos

Jag har gått förbi många gånger där och en gång blev jag bjuden på kaffe med kaka med utsikt över havet fast jag inte bodde där. Så trevligare ägare....Jag tror det är ett jättemysigt ställe att bo på, men de har väl inga lägenheter, bara rum om jag fattat rätt. Utsikten är över hela Ag. Fokias och på kvällen ser man hela Mykonos upplyst.
Det ligger väldigt centralt och nedanför hotellet finns en liten, liten iordninggjord strandsnutt för morgondopp!





Lissi
Svara med citat
  #54  
Gammal 2014-01-20, 17:53
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Hotel Tinos

Ååå... det der tror jeg blir bra. Ja vet de har bare rom, men prisen på 40 E. er inkludert frokost og den kan man sitte og spise under et tre med utsikt over havet...gleder meg

Takk Lissi
Svara med citat
  #55  
Gammal 2014-01-20, 18:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotel Tinos

Synd att vi inte är där samtidigt! I år blir det vårresa.

Lissi
Svara med citat
  #56  
Gammal 2014-01-20, 22:35
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Hotel Tinos

Ja, det kunne jo vært riktig hyggelig
Men kanskje treffes man på en gang i den greske øyverden... jeg kommer vel fortsatt til reise alene.. siden min sambo verken liker sol eller reising...forstå det den som kan
Jeg gleder meg iallefall til Tinos og Andros

Må bare få bestilt meg noen nye E-guider... og fornye passet..
Svara med citat
  #57  
Gammal 2014-01-21, 20:36
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Hotel Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Ja, det kunne jo vært riktig hyggelig
Men kanskje treffes man på en gang i den greske øyverden... jeg kommer vel fortsatt til reise alene.. siden min sambo verken liker sol eller reising...forstå det den som kan
Ja, en del personer är svåra att förstå sig på Min före detta sambo var/är likadan! Till att börja med hängde tonåringarna med till Grekland, men numera reser jag själv, för stanna hemma från Grekland vill man ju inte!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT